سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
۰ نفر

شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز از سه‌شنبه ۱۹ آذر در این شهر آغاز می‌شود و برای نخستین بار تماشای نمایش‌ها رایگان نیست و علاقه‌مندان باید با خرید بلیط به صورت اینترنتی و یا از گیشه‌ سالن این نمایش‌ها را به نظاره بنشینند.

تئاتر کُردی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایرنا،  شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز روز سه‌شنبه ۱۹ آذرماه کار خود را با اجرای نمایش «حه‌سار» به کارگردانی هیمن سهرابی از بوکان ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سقز آغاز می‌کند.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز، استان کردستان  با اشاره به اینکه ۱۱ اثر به مرحله نهایی این دوره از جشنواره راه‌ یافتند، اظهار داشت: ۹ اثر در بخش داخلی و ۲ اثر در بخش خارجی (اقلیم کردستان عراق و ترکیه) این دوره از جشنواره با هم به رقابت می‌پردازند.

هیوا حاجی‌محمدی با بیان اینکه این نمایش‌ها در سه سالن به اجرا در می‌آیند، اضافه کرد: ظرفیت سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز ۲۹۰ صندلی است که از این تعداد برای ۱۰۰ صندلی بلیت به صورت اینترنتی و گیشه‌ای فروخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالن آمفی تئاتر اداره کتابخانه شهرستان سقز هم ۱۳۰ صندلی ظرفیت دارد، افزود: نمایش‌ها در این سالن قرار است در ۲ سانس اجرا شود که در هر سانس ۵۰ برای صندلی بلیت فروشی داریم.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز یادآور شد: حضور تماشاگران برای دیدن نمایش‌ها در پلاتو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز رایگان است و نیاز به تهیه بلیت ندارد.

  • خرید ۷۰ بلیت اینترنتی جشنواره تئاتر کردی سقز

حاجی‌محمدی گفت: تا پایان روز گذشته ۷۰ بلیت نمایش‌های شانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز از طریق سایت https://www.iranconcert.com/ به فروش رفته است.

وی اضافه کرد: علاوه بر خرید بلیت از طریق سایت مذکور علاقمندان به تئاتر می‌توانند قبل از اجرای هر نمایش در گیشه فروش بلیت مستقر در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه سقز بلیت نمایش مورد نظر خود را خریداری کنند.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز یادآور شد: در نظر گرفتن بلیت برای تماشای نمایش‌های راه یافته به این جشنواره در راستای نظم بخشی و ارتقای کیفیت اجرای گروه‌ها انجام شده است.

حاجی‌محمدی اظهار داشت: دوره‌های گذشته جمعیت فراوانی، بیش از ظرفیت سالن‌ها برای تماشای نمایش‌ها در سالن حضور پیدا می‌کردند و تعداد زیادی از این افراد مجبور می‌شدند تا پایان ایستاده نظاره‌گر باشند.

وی تاکید کرد: به منظور احترام به تماشاگران و رعایت استاندارد سالن‌های نمایش و ایجاد فضای آرام براساس ظرفیت سالن‌ها اقدام به فروش بلیت کردیم.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز گفت: شرکت‌کنندگان در جشنواره، مهمانان ویژه و مسوولان و خبرنگاران نیازی به تهیه و خرید بلیت ندارند و صندلی‌هایی برای این افراد رزرو شده است.

کد خبر 469135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha