بر اساس اعلام دبیرخانه شانزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز، در مجموع ۱۱ نمایش داخلی و خارجی در بخش مسابقه این رویداد حضور دارند.

تئاتر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، جلال قلعه شاخانی در جلسه با اعضای دبیرخانه شانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز، اظهار داشت: جشنوار تئاتر کُردی سقز موجب شور و نشاط اجتماعی همراه با ارتقای بینش فرهنگ جامعه می‌شود و بر همین اساس لازم است شانزدهمین دوره این آن با همت مضاعف ستاد اجرایی جشنواره در روزهای آینده پیش رود.

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره از ۱۹ تا ۲۳ آذر ماه جاری در سقز برگزار می شود، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، بسترهای لازم برای برگزاری شانزدهمین دوره این جشنواره با حضور ۱۱ گروه هنرهای نمایشی فراهم است.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز، استان کردستان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بیان کرد: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار۶۵  اثر شامل ۴۸ اثر داخلی و ۱۷ اثر خارجی به دبیرخانه شانزدهمین دوره این جشنواره رسید.

هیوا حاجی محمدی گفت: آثار رسیده در بخش بین الملل از کشورهای ترکیه (استانبول، دیاربکر)، سوئد، سوریه و از شهرهای اقلیم کردستان عراق و آثار داخلی نیز از استان‌های خراسان شمالی، تهران، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی و کردستان بود.

وی با اشاره به اعضا هیئت انتخاب آثار و بازبینی شانزدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر کوردی سقز، افزود: رسول بانگین از ارومیه، هیوا منوچهری از مریوان، حسن ترقی از سنندج، کامران شهلایی از کرمانشاه و جمیل منصوری از سقز آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را انتخاب و بازبینی کردند.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز ادامه داد: هیئت بازبین جشنواره ۹ اثر را در بخش داخلی و دو اثر را در بخش خارجی برای رقابت در بخش پایانی جشنواره معرفی کرد.

حاجی محمدی یادآور شد: نمایش های گراداف به کارگردانی سامان مهران و فرزاد حسن میرزایی از بانه، جن و جنوکه به کارگردانی سعید پاکزاد از کرمانشاه، حصار به کارگردانی هیمن سهرابی از بوکان، سورانه به کارگردانی غلامرضا همتیان از بیجار، چاوه روان به کارگردانی امیر زارع زاده از سقز، قابووسی میروویان به کارگردانی حامد اسماعیل وند از ارومیه، سه رپیل  به کارگردانی حمیدرضا احمدی کردستانی از سنندج، ئه رکی نیشتمانی داهولیک به کار گردانی جمیل مفاخری از سنندج، چناره کان به کارگردانی امید مصطفایی از سقز و دو کار خارجی در این دوره از جشنواره با هم رقابت می کنند.

گفتنی است شانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با همکاری و همراهی استانداری استان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت استانداری و فرمانداری ویژه سقز، شهرداری و شورای اسلامی شهر سقز و انجمن هنرهای نمایشی کردستان از ۱۹ تا ۲۳ آذرماه ۹۸ در شهرستان فرهنگی سقز برگزار می شود.

کد خبر 467827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha