طبقه سوم و چهارم سرای «گل نرگس» در اختیار معلولان محله‌های ناحیه۳ منطقه۱۶ قرار گرفت تا اوقات فراغت خود را در این محل مشغول به کار شوند و برای تأمین هزینه‌های زندگی کمک خرج خانواده باشند.

کارآفرینی

همشهری آنلاین‌ـ مریم قاسمی: به گفته شهردار ناحیه۳ منطقه۱۶ حدود ۴۰نفر از بانوان و آقایان معلول در محله‌های خزانه، بعثت شمالی، علی‌آباد شمالی و نازی‌آباد شرقی در سرای محله گل نرگس کار و هزینه خانواده خود را تأمین می‌کنند.

«هادی ملازاده» افزود: «این افراد با توجه به میزان فعالیت خود دستمزد دریافت می‌کنند و حقوق ماهانه آنها از ۹۰۰هزار تا ۳میلیون تومان است. » وی ادامه داد: «فضای سرای محله گل نرگس طوری طراحی شده که معلولان به راحتی در آن رفت‌وآمد داشته باشند و تردد آنها با مشکلی مواجه نباشد. رمپ سرویس بهداشتی، هندریل معلولان، بالابر و تمام امکانات طوری است که هرکدام از این افراد در هنگام ورود و خروج بدون دغدغه از امکانات این مرکز بهره‌مند شوند. »

ملازاده درپایان گفت: «حتی اگر توان یابان به دلایل متعدد نخواهند از امکانات این مرکز استفاده کنند، می‌توانند در منزل کار و حقوق ماهانه دریافت کنند. گلدوزی، خیاطی، جعبه کادو بسته‌بندی جعبه کمک‌های اولیه از کارهایی است که از طرف بازاریان به کانون معلولان ناحیه۳ سپرده شده است و توانیابان با توجه به علاقه خود می‌توانند در این رشته‌ها فعالیت کنند. »

کد خبر 469580
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha