اولین سرای محله ویژه معلولان در شهرک ولی عصر(عج) منطقه۱۸ فردا به بهره برداری می رسد.

معلول

همشهری آنلاین- مریم قاسمی: با تلاش مسئولان شهرداری منطقه ۱۸ اولین سرای محله ویژه افراد معلول و توانیاب با هدف افزایش حضور آنان در فعالیت های اجتماعی و ارتقای سطح مهارت و توانمندی معلولان جامعه، فردا صبح با حضور مسئولانی از شورای شهر و شهرداری تهران، همچنین شهرداری منطقه ۱۸ و شورایاران در خیابان گلها شهرک ولی عصر(عج) به بهره برداری می رسد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۱۸ درباره اهمیت ساخت اینگونه پروژه ها به خبرنگار همشهری محله گفت: «باید تلاش کنیم زمینه و فضای لازم برای حضور توانیابان و معلولان جامعه را در امور شهر بیشتر کنیم. ما در شهر تهران کمبودهایی در این زمینه داریم، اما باید با جدیت برای رفع مشکلات جامعه معلولان قدم برداریم. برخی از این افراد صاحب ایده و خلاقیت هستند و در امور مختلف اجتماعی و فرهنگی حرفی برای گفتن دارند و حتی می توانند در عمران و آبادانی شهر و محله شان تأثیرگذار باشند.»

«مصطفی حسنی» اضافه کرد: «خوشبختانه با حمایت همه جانبه مدیریت شهری، اکنون شاهد به ثمر رسیدن بخشی از این تلاش ها هستیم. اولین سرای محله ویژه معلولان در منطقه۱۸ نمونه مشابهی در کشور نداشته و به همین دلیل افتخاری ارزشمند برای ساکنان این بخش از تهران است و امیدواریم در آینده ای نزدیک، در هر محله از پایتخت نمونه ای از این ساختمان ساخته شود.»

وی از جمعیت قابل توجه توان یابان در این محدوده صحبت کرد و افزود: «به همین دلیل ساختمانی با عنوان سرای محله وی‌ژه آنها طراحی کرده ایم تا این قشر از افراد بتوانند با سهولت و آسودگی خاطر به این مرکز رفت و آمد داشته باشند و توانمندی خود را نشان دهند.»

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۱۸ تاکنون در هیچ کدام از محله های این منطقه، سرای محله ای وی‌ژه معلولان وجود نداشته که خدمات آنها متمرکز به توان یابان شود. با ساخت این سرای محله امکاناتی مانند سالن کنفرانس، بالابر برقی، پله ها، حفاظ های میله ای در آسانسور، جایگاه وی‌ژه معلولان، سرویس های بهداشتی، تابلوهای راهنما، پارکینگ خودرو، سالن های ورودی، اتاق ها و... به شکلی خاص طراحی شده است.

گفتنی است سرای محله ویژه معلولان و توانیابان منطقه۱۸ در زمینی به مساحت هزار و ۲۰۰متر مربع در ۳طبقه ساخته شده و همه امکانات موردنیاز برای استفاده توان یابان را دارد. طبق برنامه ریزی انجام شده، فردا صبح آیین بهره برداری از این سرا با حضور مسئولان و خانواده معلولان و توانیابان در شهرک ولی عصر(عج)، خیابان حیدری جنوبی، خیابان شهید ساسان پژاند، خیابان گلها برپا می شود.   

کد خبر 467869
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha