پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: غلامعلی حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در پیام نوروزی خود سال ‪ ۱۳۸۶‬را سال عزت و استقلال ملت ایران دانست

و ایستادگی ملت در بهره مندی از حقوق خود در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را مظهر بارز و مصداق آشکار آن اعلام کرد.

وی مجلس هشتم را مجلس خدمت، تلاش و تعامل سازنده با سایر قوا به خصوص دولت خواند و گفت اعتماد بالای مردم در انتخابات اخیر وظیفه و مسوولیت ما را سنگین تر می‌کند.

حدادعادل در پیام نوروزی خود ضمن تبریک سال جدید به عموم ملت ایران گفت مردم در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی با توجه هوشمندانه به توصیه مقام معظم رهبری و با حضور باشکوه خود در پای صندوق‌های رای به نامگذاری سال ‪ ۱۳۸۶‬از جانب رهبر فرزانه انقلاب به بهترین وجه پاسخ دادند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود مردم به رغم تبلیغات دشمنان بدمنش نشان دادند به سرنوشت خود علاقه دارند، احساس مسئولیت می‌کنند و نیت دشمن را می دانند.

رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام تصریح کرد درصد بالای شرکت‌کنندگان در انتخابات باعث عزت و اقتدار کشور و دلگرمی مسوولان و عزت مجلس شد.

وی انتخابات مجلس هشتنم را عاری از تشنج، التهاب و بحران و عرصه‌ای کاملا رقابتی دانست و گفت این صحنه با شکوه گویای پیشرفت و امید در فضای سیاسی کشور است.

حدادعادل سال گذشته را سالی خوب برای ایران اسلامی دانست و گفت این سال اگر چه با فراز و فرودهایی همراه بود و بعضا از نظر اقتصادی برای قشرهایی از مردم مشکلات معیشتی به همراه داشت، اما در مجموع سال امید، برکت و توسعه کشور بود.

وی افزود سال ‪ ۱۳۸۶‬سال عزت و استقلال ملت ایران بود و مظهر بارز و مصداق اشکار آن ایستادگی ملت در بهره مندی از حقوق خود در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بود.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس نیز شجاعانه بر سر احقاق حق ملت ایران و حفظ این حق پافشاری کردند، افزود مجلس که ترجمان انگیزه و نیت ملت است با تصویب قوانین لازم توانست از اراده ملت پشتیبانی کند.

وی افزود در موضوع هسته‌ای در یک سو منطق و اراده ملت ایران برای حاکمیت بر سرنوشت حفظ استقلال و مقابله با سلطه بیگانه قرار داشت و از سوی دیگر زورگویی بی‌منطقی و بهانه جویی قدرت‌های بزرگ به خصوص آمریکا را شاهد بودیم که درحقیقت همان اهداف استعماری قرن‌های گذشته درقالب الفاظ و عناوین جدید است.

حدادعادل با تاکید بر اینکه خوشبختانه ملت از این مرحله نیز سربلند بیرون امد گفت دولت و مجلس پشتیبان ملت و مردم پشتیبان قوای سه گانه و پیشاپیش همگان رهبر معظم انقلاب هستند که برای عزت و استقلال ایران عزیز تلاش می‌کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با خوب توصیف کردن موقعیت کشور در عرصه بین‌المللی گفت ایران در منطقه به عنوان کشوری باثبات قدرتمند و موثر شناخته شده است و از نظر علمی اقتصادی و صنعتی روز به روز پیشرفت می‌کند و همگان به آینده روشن تر ایران اسلامی امیدوارند.

حدادعادل در بخش دیگری از سخنانش به تلاش‌های مجلس در سال گذشته اشاره کرد و گفت به سرانجام رساندن قانون خدمات مدیریت کشوری یکی از اقدامات مهم مجلس در سال ‪ ۱۳۸۶‬بود که بعد از مذاکرات طولانی به دولت ابلاغ شد و دولت مشغول تدوین آیین نامه آن است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه اجرای سیاست‌های کلی اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی گفت با تایید این سیاست‌های کلی ازجانب رهبر معظم انقلاب و ابلاغ آن به روسای قوا هر یک به اقتضای وظایف و تکالیف خود تلاش کردند این سیاست‌ها را به مرحله اجرا درآورند.

حدادعادل ابراز امیدواری کرد با اجرای این سیاست‌ها شاهد گشوده شدن افقی روشن پیشاپیش فعالان اقتصادی کشور با هدایت و نظارت دولت باشیم تا مردم به عنوان بازیگران اصلی میدان اقتصادی در صحنه‌های عملی فعال تر شوند.

وی تصویب لایحه بودجه سال ‪ ۱۳۷۸‬کل کشور را دیگر اقدام مهم مجلس در سال گذشته دانست و گفت مجلس در لایحه تقدیمی دولت هم ازحیث شکلی و هم محتوایی تغییراتی داد که لازم و مفید بود.

رییس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد سال ‪ ۱۳۸۷‬سال خوشدلی، خرمی، سرافرازی، سربلندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران باشد و اهداف معنوی و الهی نظام که همان سعادت دنیوی و اخروی مردم است محقق شود.

کد خبر 46928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز