استفاده از بوتاکس محدودیت سنی ندارد، اما از آنجا که بوتاکس یک سم است و عضلات را فلج می‌کند همه افراد مجاز نیستند بوتاکس کنند و تشخیص آن برعهده پزشک متخصص است.

botox

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، برای استفاده از بوتاکس محدودیت سنی وجود ندارد، اما برای برخی افراد مثل زنان باردار، مادرانی که به نوزاد خود شیر می‌دهند، افرادی که داروهای خاص استفاده می‌کنند و... منع بوتاکس وجود دارد. این ممنوعیت‌ها را پزشک متخصص تشخیص می‌دهد. 

امینی آمالی، دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که بوتاکس در ابتدا برای جنبه‌های درمانی وارد شد، گفت: بعد از این‌که مشخص شد علاوه بر جنبه‌های درمانی، بوتاکس در زیبایی نیز تاثیر می‌گذارد، استفاده از بوتاکس برای زیبایی نیز رواج یافت. 

این متخصص گوش و حلق و بینی به کاربردهای درمانی بوتاکس اشاره کرد و افزود: اسپاسم‌های حنجره، اسپاسم‌های عضلات و بسیاری از سردردهای میگرنی با تزریق بوتاکس درمان می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که بوتاکس اثر موقت روی انتقال جریان عصبی در ناحیه‌ای دارد که عضله را فلج می‌کند، بعد از ۴ تا ۶ ماه این تاثیر از بین می‌رود و فرد می‌تواند مجدد از بوتاکس استفاده کند. 

آمالی یکی از مزیت‌های بوتاکس را اصلاح برخی رفتارهای فرد عنوان کرد و گفت: با انجام بوتاکس، یک سری از رفتارهای فرد مثل اخم کردن فراموش می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که چه کسانی مجاز به استفاده از بوتاکس هستند، اظهار کرد: بوتاکس یک سم است که عضلات را فلج می‌کند برای همین لازم است افراد مجاز به این کار توسط پزشک متخصص شناسایی شوند و این‌گونه نیست که هر کسی بخواهد بوتاکس انجام دهد. 

کد خبر 469194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha