سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: موج آنفلوآنزا در این استان رو به کاهش است و از هفته گذشته تاکنون، تعداد افراد بستری شده ناشی از مشکلات تنفسی و ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های استان کاهش یافته است.

موج آنفلوانزا

به گزارش همشهی آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سید احمد هاشمی اظهارکرد: هر ساله با اپیدمی آنفلوآنزا مواجه هستیم به طوری که در برخی سال‌ها خفیف، برخی سال‌ها متوسط و برخی مواقع این همه گیری شدید است.

وی افزود: تمامی بیماران فوت شده بر اثر آنفلوآنزا در گروه‌های پرخطر مانند افراد بالای ۶۰ سال، کودکان زیر شش سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای اتفاق افتاده است.

هاشمی ادامه داد: متاسفانه تمامی این افراد طی هفته‌های پیشین فوت شده اند و طی یک هفته گذشته هیچ مورد فوتی در اثر این بیماری تاکنون اثبات نشده است.

موشن | آنفلوانزا

وی بیان کرد: داروی آنفلوآنزا نیز به اندازه کافی در استان خراسان شمالی موجود است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مبتلایان به این بیماری از مصرف خودسرانه هرگونه دارو بخصوص داروهای خانواده کورتون از جمله دگزامتازون، بتامتازون، تریامسینولون و متیل پردنیزولون جدا خودداری کنند چرا که موجب افزایش میزان مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا می‌شود.

وی تاکید کرد: استراحت در منزل به ویژه در هنگام تب، استفاده از مایعات فروان مانند آب، آب میوه و سوپ رقیق، خودداری از استعمال دخانیات و پیروی از دستورات پزشکی، از بهترین راه‌های درمان این بیماری است.

کد خبر 469090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha