ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در خراسان شمالی تاکنون منجر به جان باختن ۸ نفر شده است که البته بر اساس اعلام مسئولان، تمام این افراد، بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.  

آنفلوانزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی گفت: تمام این هشت بیمار فوت شده بر اثر آنفلوآنزا، در گروه‌های پرخطر از جمله افراد بالای ۶۰ سال، کودکان زیر ۶ سال و افراد با زمینه بیماری جای دارند.

دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: این افراد، در هفته‌های پیشین فوت شده اند و در یک هفته اخیر هیچ مورد فوتی دیگری بر اثر این بیماری اثبات نشده است.

وی افزود: داروی آنفلوآنزا نیز به اندازه کافی در استان موجود است و تنها برای موارد شدید و بستری در بیمارستان‌ها تجویز می‌شود و این در زمینه هیچ کمبودی در استان نداریم.

وی خاطرنشان کرد: زمان تزریق واکسن در شهریور و مهرماه است اما پخش شایعات در بین مردم موجب شد در این چند روزه با هجوم مردم برای دریافت واکسن مواجه شویم.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: مبتلایان به این بیماری از مصرف خودسرانه هرگونه دارو بخصوص داروهای خانواده کورتون از جمله دگزامتازون، بتامتازون، تریامسینولون و متیل پردنیزولون جدا خودداری کنند چرا که موجب افزایش میزان مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا می‌شود.

وی استراحت در منزل بویژه در هنگام تب، استفاده از مایعات فراوان مانند آب، آب میوه و سوپ رقیق، خودداری از استعمال دخانیات و پیروی از دستورات پزشکی را بهترین راه‌های درمان این بیماری عنوان کرد.

دکتر هاشمی افزود: موج آنفلوآنزا در خراسان شمالی رو به کاهش است و از هفته گذشته تاکنون، تعداد افراد بستری شده ناشی از مشکلات تنفسی و ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های استان کاهش یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هر ساله با اپیدمی آنفلوآنزا مواجه هستیم به طوری که در برخی سال‌ها خفیف، برخی سال‌ها متوسط و برخی مواقع این همه گیری شدید است.

آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی و خودمحدودشونده است که همه ساله در فصول سرد به صورت فصلی شیوع پیدا می‌کند و می‌تواند برای افراد خاص از جمله سالمندان، بیماران نقص ایمنی، بیماران شیمی درمانی و بیماران قلبی، ریوی، کلیوی و کبدی خطر مرگ را درپی داشته باشد.

کد خبر 469026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha