سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با انتقال ۳۳ هزار شیء تاریخی از موزه ملی ایران به مشهد این اشیا بطور دائمی در موزه بزرگ خراسان به نمایش گذاشته شد.

موزه ملی مشهد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرجان اکبری سه‌شنبه ۱۹ آذر افزود: انتقال این اشیا با هدف تکمیل پروژه فعال‌سازی موزه بزرگ خراسان انجام شده و نمایش آنها به‌ عنوان آثار ارزشمند تاریخی در این موزه به‌ صورت ثابت و دائمی آغاز شده است.

وی گفت: اشیای تاریخی منتقل شده متعلق به دوره‌های مختلف هستند و برای تکمیل بخش‌های مختلف این موزه منتقل شده‌اند. این تعداد اشیای تاریخی منتقل شده در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد افزایش دارد.

معاون میراث‌فرهنگی خراسان رضوی گفت: نقش تاثیرگذار موزه‌ها در معرفی تجارب فکری، فرهنگی و هنری را نباید نادیده گرفت زیرا موزه خود به تنهایی یک مرکز آموزشی است که می‌تواند در انتقال احساس، بینش و اندیشه ایرانی و هویت ملی نقش بی بدیل داشته باشد.

اکبری افزود: وجود موزه به ویژه موزه‌های باستان‌ شناسی و هنری در هر شهر نماد و مظهر رشد و کمال فرهنگی مردم آن خطه محسوب می‌شود و نقش بسیار در تداوم توسعه فرهنگی و معنوی شهرها دارد.

موزه بزرگ خراسان دارای سه بخش است که بخش اول آن شامل مخزن، آمفی تئاتر، آزمایشگاه مرمت اشیای تاریخی و نمایشگاه یافته‌های باستان‌ شناسی خراسان، بخش دوم موزه نیز شامل نمایشگاه آثار برجسته ایران و بخش سوم  شامل دیگر طبقات است که با انتقال اشیای تاریخی در حال تکمیل است.

موزه بزرگ خراسان در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در ۱۳ طبقه با زیربنای ۱۸ هزار متر مربع صحنه‌ای از تجلی خراسان در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی و تمدنی است.

کد خبر 469056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha