شب یلدا از مهمانانتان با این دسرهای سریع و خوشمزه اناری پذیرایی کنید.

دسر - انار - آشپزي

اگر تا آمدن مهمانانتان چند ساعت وقت دارید و مواد اولیه درست‌کردن کرم هم دارید، یکی از خوشمزه‌ترین و راحت‌ترین دسرهای سبک و باب طبع همه، انواع کرم است. اگر به آن میوه فصل هم اضافه کنید که به همین راحتی آن را فصلی هم کرده‌اید.

  • مواد لازم

یک‌ونیم پیمانه شیر
۴ ورق ژلاتین
۲۰۰ گرم خامه
۸ قاشق غذاخوری پودر قند
۲۰۰ گرم دانه انار
نصف قاشق‌ مرباخوری وانیل شکری 

۱- خامه را به همراه پودر قند در ظرفی بریزید و مخلوط کنید. وانیل را هم اضافه کنید و هم بزنید.

۲- حالا نوبت افزودن دانه‌های انار است. شیر را در ظرفی فلزی بریزید و روی حرارت غیرمستقیم بگذارید، ورقه‌های ژلاتین را در شیر گرم‌شده قرار دهید و دائم هم بزنید تا ژلاتین در شیر حل شود.

۳- وقتی ژلاتین خوب در شیر حل شد و محلولی یکدست به دست آمد، می‌توانید آن را به مواد دیگر اضافه کنید. دسر را در ظرف‌های مورد نظر بریزید و در یخچال بگذارید. بعد از چند ساعت دسر که سفت شد آماده سرو است.

فوت‌وفن
۴ ورق ژلاتین برای دسرهای تک‌نفره است، اما اگر بخواهید دسر را در قالبی بزرگ درست کنید به ۵ ورق ژلاتین نیاز دارید.

فنجان کرم انار
  • پاناکوتای انار

اگر اهل شیرینی‌پزی و دسرپزی باشید حتما در خانه‌تان خامه و ژلاتین و پودر قند دارید. آب انار هم که همه سوپرمارکت‌ها دارند. با این‌ها یک دسر خوشمزه و سریع برای مهمانان شب‌ یلدایتان آماده کنید. در ضمن علاوه بر طعم و مزه دسر، سرو آن هم مهم است. اگر ظرف‌های تک‌نفره برای سرو دارید برای هر کدام از مهمانانتان یک دسر جداگانه درست و سرو کنید.

  • مواد لازم

 ۸ ورق ژلاتین
۵۰۰ میلی‌لیتر خامه
۱۳۰ گرم پودر قند
۱۳۰ میلی‌لیتر آب انار
مقداری شربت انار برای تزئین
مقداری دانه انار

از کجا بخریم؟
شربت انار را می‌توانید از سوپرمارکت‌ها بخرید.

۱- ورقهای ژلاتین را در کاسهای با مقداری آب خیس کرده و مدتی صبر کنید تا نرم شوند. بعد از نرمشدن ورقهها را از آب بیرون بیاورید.

۲- خامه را با پودر قند در ظرفی مناسب بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. دائم هم بزنید، مواظب باشید خامه نجوشد. وقتی شکر (پودر قند) در خامه حل شد، آب انار را اضافه کنید و هم بزنید.

۳- ظرف را از روی حرارت بردارید و ورقههای ژلاتین را اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا در مایه حل شوند.

۴- دسر را در ظرف مورد نظر بریزید و در فریزر بگذارید تا ببندد. برای سرو، قالب را از فریزر بیرون بیاورید، روی دسر را با شربت و دانههای انار تزئین کرده و سرو کنید.

منبع: آشپزی مثبت

کد خبر 468887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha