چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس امارات متحده عربی آنگونه که محافل دیپلماتیک می‌گویند روز سه‌شنبه دستکم 1000 کارگر تبعه آسیای جنوبی را بازداشت کرده است.

خبرگزاری اتریش از دوبی گزارش داد، یک دیپلمات خارجی گفت این کارگران ابتدا برای افزایش دستمزدهای‌شان اعتصاب کرده و پس از آن شروع به اقدامات پرخاشگرانه کردند.

آنگونه که خبرگزاری دولتی وام (WAM) گزارش داد، پلیس شارجه اعلام کرده است دستکم 500 تن از کارگران در محل احداث یک ساختمان، شروع به پرتاب سنگ و آتش‌زدن خودروها کردند. [امارات؛ وضعیت قراردادهای ساختمانی]

حمید محمد الحدیدی (Humaid Mohammed al-Hudaidi)، رییس پلیس گفت برای مدیریت این شورش فورا کمیته‌ای تشکیل شد که مسوولیت بررسی تقاضای کارگران را عهده‌دار شد. یک گروه از کارگران صبر نکردند و اموال شرکت را از بین بردند.

Afp: Foreign workers are seen at the site of a violent protest

اعتصاب
به گفته دیپلمات‌ها، در این اعتصاب حدود 2400 کارگر شرکت درک و شول (Drake & Scull)، مستقر در دوبی، حضور داشتند.

Drake & Scull workers arrested in UAE rampage

آنها از روز دوشنبه دست از کار کشیدند. درگیری‌ها روز سه‌شنبه و پس از آن آغاز شد که روسای شرکت از گوش دادن به سخنان کارگران سر باز زدند.

این دیپلمات ادامه داد، سپس پلیس این محدوده را محاصره کرد و دستکم 1000 تن را به زندان انداخت.

یکی از سخنگویان شرکت درک و شول نیز انجام عملیات پلیس را تایید کرد، اما نخواست درباره اعتصاب حرفی بزند. وی گفت، فقط یک مشکل وجود داشت و آن اینکه کارفرمایان قصد افزایش 10 درصدی دستمزدها را داشتند. برخی کارگران ظاهرا از این رقم رضایت نداشتند.

اعتصاب در امارات مجاز نیست. از ماه نوامبر که ارزش دلار در بازارهای خرید کم شده است، اعتراض کارگران رو به فزونی گذاشته است.

کد خبر 46875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز