رئیس شورای شهر تهران نسبت به اظهارنظر روز گذشته محمدباقر قالیباف مبنی بر این‌که پیشرفت مترو در زمان مدیریت وی در شهرداری بیشتر بوده است، واکنش نشان داد.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارنظر روز گذشته محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران مبنی بر این نکته که ۲۰ سال مترو در اختیار خانواده هاشمی بود و در این مدت نتوانستند ۲۰ کیلومتر خط مترو را گسترش دهند و در زمان مدیریت من پیشرفت بیشتری وجود داشت، گفت: من قبلا به این سوال پاسخ دادم و صحبت آقای قالیباف بدین معنی است که می‌خواهد بگوید مترو را من ساختم (با خنده) چون در زمان مدیریت آقای قالیباف من مدیرعامل مترو بودم.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه مترو را نباید به نفع کسی مصادره کرد، ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های مترو از پیش از انقلاب کلید خورده است و بیش از هزاران نفر در آن فعالیت کرده‌اند. من تنها دو سال در مترو فعالیت نداشتم و امروز ایستگاه‌هایی که در خطوط ۶ و ٧ افتتاح می‌شوند؛ از جمله اقداماتی است که در زمان مدیریت بنده در مترو انجام شد و با ورود دستگاه‌های TBM تونل‌ها ساخته شد.

رییس شورای شهر تهران به تشریح جلسه هم‌اندیشی صبح امروز اعضای شورای شهر با شهردار تهران نیز پرداخت و گفت: در این جلسه، برخی مسائل در حوزه انتصابات در سه بخش مطرح شد. شهردار تهران در مورد برخی انتصابات صحبت و پیشنهادات خود را با اعضای شورا درمیان گذاشت. شهردار تهران برای سازمان تاکسیرانی، اتوبوسرانی و معاونت امور مناطق گزینه‌هایی درنظر گرفته بود و با اعضای شورای شهر در میان گذاشت.

هاشمی تاکید کرد: شهردار تهران معتقد است به جای آنکه از بیرون شهرداری افرادی را انتخاب کنیم مدیران باید از درون شهرداری انتخاب شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جابجایی مدیرعامل اتوبوسرانی به موضوع فروش صندلی اتوبوس ربط دارد، اضافه کرد: فکر نمی‌کنم این مساله ربطی به موضوع DRT داشته باشد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز مدیریت شهری پس از دو سال در حال انتصاب افراد در شهرداری تهران است، گفت: شهرداری تهران نزدیک به ۸۰۰ پست مدیریتی دارد که در هر بازه از زمان می‌توان تغییراتی در آن ایجاد کرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در بخش دیگری از جلسه هم‌اندیشی با توجه به اهمیت موضوع کاهش آلودگی هوای شهر تهران برای اعضای شورای شهر و عدم استفاده از اتوبوس‌های دیزلی، شهردار تهران موضوع احداث تراموا را در شهر تهران مطرح کرد بنابراین موضوع ورود تراموا یا اتوبوس‌های برقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هاشمی در پاسخ به این سوال که شهردار تهران برای چه خطوطی قصد احداث تراموا را دارد، عنوان کرد: در مسیر خیابان ولیعصر(عج) از تجریش تا راه‌آهن، محدوده میدان امام خمینی (ره) و بازار تهران از جمله معابری بود که شهردار تهران پیشنهاد احداث تراموا را در آن نقاط مطرح کرد.

وی همچنین در تشریح مصوبات جلسه امروز شورای شهر تهران، اظهار کرد: زمان جلسه امروز شورا مانند جلسه هفته گذشته به بررسی الزام بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران گذشت، زیرا برای اعضا بررسی بند به بند الزام بودجه مهم است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اعضای شورای شهر تهران تا این میزان حساسیت در بررسی بودجه نداشتند، اضافه کرد: به دلیل حساسیت بودجه، لایحه الزام بودجه بند به بند در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شد و اعضای شورای شهر پیشنهادهای خود را در این باب مطرح می‌کنند.هاشمی در پاسخ به این سوال که ایستگاه مترو میرداماد به چه دلیل از صبح مسافرگیری نداشته است، گفت: من از موضوع تعطیلی ایستگاه مترو اطلاعی ندارم و باید اجازه دهید، گزارش آن را بگیرم.

کد خبر 468542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha