رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد که بیان ایده فروش صندلی‌های اتوبوس موضوعی انحرافی است، گفت: بیان این گونه طرح‌ها که شرایط اجرای آن هم وجود ندارد، موجب تضعیف مدیریت کشور می‌شود.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی صبح شنبه ۱۶ آذر ماه در حاشیه بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید کاظم نجفی رستگار در مورد اخبار منتشرشده پیرامون فروش صندلی اتوبوس‌ها، با بیان این که این روش، دی آر تی است که عمدتا در کشورهای توسعه‌یافته مطرح می‌شود، گفت: این شیوه حمل و نقلی در شرایطی اجرایی می‌شود که حمل و نقل آنقدر کامل باشد که برای دعوت افراد ثروتمند به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، آنها را دعوت کنیم که به مانند سیستم حمل و نقل بین‌شهری، جای خود را رزرو کنند اما اجرای این شیوه باید وضعیت به گونه‌ای مثبت باشد که در اتوبوس کسی نایستد و افراد بتوانند به مانند اتوبوس‌های بین‌شهری، جای خود را در حمل و نقل عمومی رزرو کنند و بر روی صندلی بنشینند.

هاشمی با بیان این‌که این ایده آن‌قدر ایده‌آل است که حتی در کشورهای پیشرفته هم اجرایی نشده است، افزود: چراکه خطوط اتوبوس و مترو معمولا به شیوه انبوه‌بر طراحی شده‌اند و به همین دلیل تعداد صندلی‌هایشان کم است و مسافران باید بایستند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این‌که بیان این حرف انحرافی است، گفت: زمانی ما می‌توانیم این ایده را در تهران اجرایی کنیم که بیش از ۱۵ هزار اتوبوس یعنی سه برابر ظرفیت کنونی اتوبوس داشته باشیم. به نظر می‌رسد که این ایده برای ۳۰ الی ۴۰ سال آینده و زمانی که درآمدهای ملی‌مان را مرز ۳۰ هزار میلیارد گذشت، می‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: بیان این‌گونه ایده‌ها در سطح جامعه صحیح نیست چراکه افرادی هم وجود دارند که برای تضعیف مدیریت کشور و نه شهر فعال هستند؛ چرا که بیان این موضوعات کشور را تضعیف می‌کنند.

هاشمی با بیان این که قوانین خوبی در راستای توسعه حمل و نقل عمومی داریم اما درست اجرا نمی‌شود و بر همین اساس سه مرتبه جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور جلسه‌اش را برای حل مشکل حمل ونقل عمومی تهران کنسل کرده است، گفت: بیان این‌گونه طرح‌ها که شرایط اجرای آن هم وجود ندارد موجب تضعیف مدیریت کشور می‌شود.

کد خبر 468232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار