رئیس‌جمهوری صبح امروز یکشنبه ۱۷ آذرماه لایحه بودجه سال ۹۹ را با رقم ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومان و ویژگی «ایستادگی و مقاومت برابر تحریم» تقدیم مجلس کرد.

روحاني در مجلس لايحه بودجه 99

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حسن روحانی که همراه جمعی از اعضای هیات دولت به مجلس شورای اسلامی رفته، در تشریح ویژگی‌های بودجه سال ۹۹ گفت: سال آینده مانند امسال بودجه ما بودجه ایستادگی و استقامت برابر تحریم است. این بودجه به دنیا اعلام می‌کند با وجود تحریم ما کشور را اداره می‌کنیم و بودجه ۹۹ با شرایطی که ما پیش‌بینی کردیم تقریبا خیلی به نفت اتکا ندارد. درآمدی که برای نفت خام و گاز در نظر گرفته شده با بودجه عمرانی نزدیک به هم است.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه برآوردها نشان می‌دهد امسال رشد اقتصاد منهای نفت مثبت است، افزود: در ۹ ماه گذشته با وجود تشدید تحریم‌ها و فشارها، بودجه‌های جاری به موقع اختصاص یافته و ۳۴ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی هم پرداخت شده است. دشمنان در طرح شکست اقتصاد ایران اسلامی ناکام مانده‌اند و دولت طبق خواست مردم و مجلس در اقتصاد کلان گام‌هایی قابل ملاحظه برداشته و کشور در مسیر توسعه و رونق است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حضور پرشور مردم در انتخابات و انتخاب بهترین‌ها برای مجلس شورای اسلامی گفت: همه نمایندگان مجلس میراث‌دار شخصیت‌هایی چون مدرس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شهدای عزیز مجلس و همه خادمانی که در این ۱۰ دوره خدمت کرده‌اند خواهند بود. سال گذشته تا اسفند شرایط اقتصادی نامساعد بود و پس از آن تقریبا اقتصاد ما مسیر درست خود را آغاز کرد و همانطور که شاهدید تورم نقطه به نقطه از ۵۷ درصد به ۲۷ درصد رسید.

دکتر روحانی در پایان سخنان خود از اختصاص یافتن ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی در سال آینده خبر داد و بودجه ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ را تقدیم رئیس مجلس کرد. ماده واحده لایحه بودجه ۹۹ بالغ بر ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومان است. بودجه عمومی ۵۶۳,۸۲۹ میلیارد تومان، منابع عمومی ۴۸۴,۵۹۶ میلیارد تومان، درآمد اختصاصی دستگاه‌ها ۷۹ هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات غیرانتفاعی هم ۱۴۸۳ هزار میلیارد تومان است.

کد خبر 468446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha