عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از احتمال حذف بنزین دونرخی در بودجه سال آینده و تعیین یکی از قیمت‌های ۱۵۰۰، ۱۸۰۰ یا دو هزار تومانی برای بنزین تک‌نرخی در سال ۹۹ خبر داد.

مجلس شوراي اسلامي

به گزارش همشهری آنلاین، هادی قوامی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۹۹ به مجلس به خبرنگار مهر گفت: لایحه بودجه که روز گذشته رئیس جمهوری تقدیم مجلس کرد، بودجه عمومی دولت بود. بودجه شرکت‌های دولتی یک ماه قبل به مجلس و سپس به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه شد و در حال حاضر در حال بررسی در کمیته محاسبات کمیسیون است. گزارش بودجه شرکت‌های دولتی هم همراه بودجه عمومی دولت در مجلس بررسی می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تصمیم سران قوا درباره اصلاح قیمت بنزین خاطرنشان کرد: ممکن است نمایندگان برای سال ۹۹ طرح‌های پیشنهادی دیگری درباره این موضوع ارائه کنند. در واقع ممکن است نرخ بنزین ۱۵۰۰، ۱۸۰۰ یا دو هزار تومان شود و دیگر بیش از دو هزار تومان نخواهد بود. همچنین احتمالا دونرخی بودن بنزین در بودجه ۹۹ حذف می‌شود.

وی با یادآوری اینکه کمیسیون تلفیق حدود ۴۵ روز فرصت دارد لایحه بودجه را بررسی و گزارش نهایی خود را به صحن علنی تقدیم کند، افزود: البته با توجه به اینکه نمایندگان درگیر انتخابات هستند، ممکن است گزارش نهایی کمیسیون تلفیق به صحن ارائه شود و نمایندگان هم پیشنهادهای خود را ارائه کنند. بعد از آن از چهارم اسفند که انتخابات مجلس برگزار شد، در دو تا سه هفته بودجه ۹۹ در مجلس قطعی می‌شود.

قوامی درباره حقوق کارکنان دستگاه‌های دولتی هم گفت: دولت در بودجه ۹۹ پیشنهاد کرده حقوق کارکنان دستگاه‌ها ۱۵ درصد افزایش یابد اما با توجه به اینکه نرخ رسمی تورم ۳۰ درصد است، حقوق‌بگیران ۱۵ درصد با میزان تورم فاصله دارند و حتما باید در زمان بررسی بودجه این مساله مورد توجه قرار بگیرد و حقوق‌ها بیش از ۱۵ درصد افزایش یابد.

کد خبر 468752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha