مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری زنجان گفت: دریافت هرگونه کپی مدارک هویتی از مراجعان به بانک‌های دولتی و خصوصی این استان ممنوع است.

بانک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پریسا فتحعلی‌بیگلو یکشنبه ۱۷ آذر افزود: تمام بانک‌ها در سطح استان زنجان باید از دریافت هرگونه کپی مدارک هویتی، خودداری کنند.

وی با اشاره به مصوبه هشتمین جلسه شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم در دهم شهریور سال جاری، اظهار داشت: طبق این مصوبه در خصوص نحوه اخذ اسناد هویتی و نگهداری آن، موضوع بند یک ماده ۱۴۲ آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی مصوب جلسه ۲۱ مهر سال جاری هیات محترم وزیران و طی بخشنامه ابلاغی مورخه ۱۳۹۸/۰۸/۰۴ مقرر شده است: «کلیه اشخاص مشمول موضوع مواد ۵ و ۶ قانون اصلاح مبارزه با پولشویی موظف‌اند در اجرای شناسایی کامل اشخاص حقیقی، مشخصات هویتی اعلام‌شده از سوی شخص حقیقی را با اصل مدارک، تطبیق داده و پس از احراز هویت و استعلام برخط از سازمان ثبت احوال کشور و دریافت کد رهگیری تایید کنند.

فتحعلی‌بیگلو افزود: در ادامه این مصوبه آمده است: بدیهی است نگهداری کد رهگیری معتبر در پرونده ارباب رجوع، قابل استناد است.

وی با تاکید بر لزوم و ضرورت اجرایی شدن این طرح در استان، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف ناشی از دریافت کپی مدارک هویتی در بانک‌های استان را از طریق شماره تلفن ۱۱۱ (سامانه ارتباط الکترونیکی مردم و دولت) به دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری گزارش دهند.

کد خبر 468442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha