ژاک شیراک رییس جمهوری فرانسه با اشاره به روند مذاکرات در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران گفت : امیدوارم که در این پرونده به نتیجه مثبتی برسیم.

ژاک شیراک روز شنبه 23 سپتامبر (اول مهر) در نشست مشترک مطبوعاتی با همتای روسی خود و صدراعظم آلمان در پاریس در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در این زمینه که وضعیت کنونی چقدر ممکن است به‌طول بیانجامد و احیاناً ضرب‌الاجلی علیه ایران در کار است یا خیر، گفت : ضرب‌الاجلی در کار نیست و امیدوارم هرچه زودتر در این زمینه به نتیجه برسیم.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری فرانسه بر ادامه گفتگوهای کشورهای "گروه ‪ "۵+۱‬با ایران تأکید کرد و افزود: من قبلا نیز گفته‌ام که همه کار باید کرد تا راهی از طریق گفتگو با ایران پیدا شود و من به آنچه که هم اکنون بین کشورهای گروه ‪ ۵+۱‬و ایران به ویژه در گفتگوهای بین خاویر سولانا و علی لاریجانی در جریان است، نسبتاً خوشبین هستم.

رؤسای جمهوری فرانسه و روسیه به همراه صدراعظم آلمان امروز نشستی سه جانبه در کاخ کومپین در حومه پاریس برگزار کردند.

رییس جمهوری فرانسه هفته گذشته در سخنانی، گفتگو را بهترین راه حل برای پرونده هسته‌ای ایران دانست و افزود: در زمانی که گفتگوی کشورهای گروه ‪ ۵+۱‬با ایران ادامه دارد، پیشنهاد من این است که پرونده این کشور مجدداً به شورای امنیت ارجاع داده نشود.

جمهوری اسلامی ایران انجام گفتگو پیرامون پرونده هسته‌ای خود را در شرایط عادلانه محقق دانسته و تأکید کرد که این شرایط باید احراز شود.

کد خبر 4683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز