شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۴:۰۵
۰ نفر

خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه گفت که در مذاکرات هسته‌ای با ایران "واقعا پیشرفت کرده‌ایم."

به گزارش خبرگزاری رویترز، سولانا پس از جلسه‌ای که با وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل داشت به خبرنگاران گفت "فکر می‌کنم که می‌توانم صادقانه بگویم که داریم پیشرفت می‌کنیم. این به معنای آن نیست که همه چیز حل شده‌است. این اغراق است اما واقعا داریم پیشرفت می‌کنیم."

سولانا گفت وی و علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران موافقت کرده‌اند که جلسه پنجشنبه خود را به تعویق اندازند تا دکتر لاریجانی وقت بیشتری برای ایجاد اجماع در تهران بر سر شرایط آغاز مذاکره با کشورهای غربی داشته باشد.

وی افزود که تعریف تعلیق غنی‌سازی اورانیوم یکی از مسایل مهم است.

سولانا گفت که مقام‌های ارشد ایران و اتحادیه اروپا هر روز در مورد مسایل باقیمانده تشکیل جلسه می‌دهند و این کار را در تعطیلات آخر هفته نیز دنبال می‌کنند.

وی که هفته گذشته بیش از هفت ساعت با لاریجانی در وین مذاکره کرده بود، گفت که امیدوار است دوباره در روزهای آینده با مذاکره‌کننده ارشد ایران ملاقات کند و دیپلماسی دو هفته آینده حول مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را حیاتی دانست.

سولانا همچنین گفت که نگران نیست که آمریکا بی‌صبری کند. وی در این رابطه افزود: "ما سوار یک قایق‌ایم. من نماینده آنها هستم. من نماینده تمام اعضای شورای امنیت هستم. من همچنین نماینده اتحادیه اروپا هستم و بی‌صبری احساس نمی‌کنم."

کد خبر 4188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز