آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس و دومین روز ثبت نام داوطلبین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت 8 صبح و با حواشی بسیار آغاز شد.

زیباکلام

به گزارش همشهری آنلاین، نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری چند ساعت بیشتر برای نام‌نویسی در انتخابات فرصت ندارند. هر چه روزهای قبل شاهد حضور کم تعداد چهره‌های سیاسی بودیم، امروز شاهد حضور پرتعداد آنها هستیم.

  • اصولگرایان همچنان مشتاق‌تر

گرچه امروز شاهد حضور سیاستمدارانی از هر دو جناح سیاسی برای تبت نام در انتخابات مجلس شوررای اسلامی هستیم اما باز هم چعهره اصولگرا مشتاق تر هستند. حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای آغاز آخرین روز نام‌نویسی‌ها برای ثبت‌نام از حوزه انتخابیه تهران وارد ستاد انتخابات کشور شد. عبدالحسین روح‌الامینی و سعید زیباکلام، محمد حسین مقیمی استاندار سابق تهران، مسعود زریبافان رئیس اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران و ابراهیم انصاریان داماد آیت‌الله مهدوی‌کنی، الیاس نادران نماینده ادوار مجلس و از منتتقدان محمود احمدی نژاد، محمدحسین رجبی دوانی کارشناس مسائل تاریخ اسلام و عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع)، مهدی کوچک‌زاده نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کردند. همچنین  علیرضا زاکانی، احمد امیرآبادی فراهانی و مجتبی ذوالنور از حوزه انتخابیه قم برای کاندیداتوری انتخاب مجلس ثبت نام کردند.

  • داوری از زندان وکیل خود را برای ثبت‌نام فرستاد

مشاور رئیس‌جمهور پیشین که در زندان به سر می‌برد، وکیل خود را برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به فرمانداری تهران فرستاد. عبدالرضا داوری که به گفته سخنگوی قوه قضائیه به اتهامات متعددی از جمله ارتباط با کانال «آمدنیوز» در بازداشت به سر می‌برد، توسط وکیل خود، وحید هروآبادی برای شرکت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

  • ثبت نام محمدجواد ابطحی از تهران

محمد جواد ابطحی، نماینده خمینی شهر در مجلس هشتم و دهم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد. وی از افراد نزدیک به جبهه پایداری و از مخالفان جدی ظریف و برجام است. چنانچه در جلسه رای اعتماد به وزارت جواد ظریف بعنوان مخالف برجام و ظریف به سخنرانی پرداخت و آقای ظریف را آقای برجام خواند.

  • چهره‌های نزدیک به محسن رضایی و حداد عادل

همچنین عبدالحسین روح‌الامینی، دبیرکل حزب عدالت و توسعه  و از چهره های نزدیک به محسن رضایی با حضور در حوزه انتخابیه وزارت کشور برای انتخابات ثبت نام کرد. امیرابراهیم رسولی، مشاور حدادعادل و مدیرمسئول هفته نامه نماینده هم برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

روح الامینی: به اصرار همسرم آمدم

عبدالحسین روح الامینی در حاشیه نامنویسی در ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: بنده همراه با جریان ائتلاف نیروهای انقلابی هستم و هر تصمیمی که در این ائتلاف گرفته شود قبول دارم. بنا به گزارش ایرنا، دبیر کل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی تصریح کرد: برخی تشکل‌ها نامه دادند و یک سری شخصیت‌ها هم با من تماس گرفته و از من درخواست کردند تا در این دوره از انتخابات حضور یابم. روح الامینی دلیل عمده حضورش برای نام‌نویسی را همسرش عنوان کرد و ادامه داد: مهم‌تر از همه اینکه همسرم با وجود مخالفت در همه این سال‌ها، در این دوره اصرار به ثبت نامم در انتخابات داشت.

  • زریبافان: جلسه‌ای با احمدی‌نژاد نداشتم

مسعود زریبافان معاون رئیس‌جمهور در دولت احمدی‌نژاد، رئیس پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع خبرنگاران در خصوص حضور گسترده افراد نزدیک به احمدی‌نژاد در ثبت‌نام انتخابات مجلس گفت: من برای ثبت‌نام با هیچ کسی هماهنگ نمی‌کنم و همچنین نیازی نمی‌بینم تا برای شرکت در انتخابات با کسی مشورت کنم. زریبافان در پاسخ به اینکه آیا در جلسات احمدی‌نژاد حضور دارد یا خیر گفت: بنده هیچ جلسه‌ای با ایشان نداشتم.

  • زنان اصلاح‌طلب از راه رسیدند؛ ثبت نام زنان عضو فراکسیون امید

الهام امین زاده معاون حقوقی سابق رئیس جمهوری و نیز 5 عضو فراکسیون امید مجلس دهم یعنی پروانه مافی، فاطمه ذوالقدر، سهیلا جلودارزاده،‌ طیبه سیاوشی و فاطمه سعیدی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

ثبت نام خواهر نماینده تهران

از حاشیه های جالب آخرین روز ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم، ثبت‌نام خواهر «فریده اولادقباد» نماینده مردم تهران در مجلس دهم و عضو فراکسیون امید، بود.  وی به خبرنگاران گفت: مرا «قبادی» صدا کنید تا با خواهرم اشتباه نشود!

  • ثبت نام نماینده‌های ادوار | جلالی‌زاده ثبت‌نام کرد

جلال جلالی‌زاده، نماینده دوره‌ ششم مجلس، از چهره‌های شناخته شده اصلاح طلب در ایران و از رهبران جریان اصلاح طلبی در کردستان با حضور در ستاد انتخاباتی وزارت کشور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد.

همچنین حسن ونایی نماینده ادوار مجلس برای شرکت در انتخابات از حوزه انتخابیه ملایر و علی شاهرخی دیگر نماینده ادوار با برای شرکت در انتخابات از حوزه انتخابیه کوهدشت با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کردند.

یک نماینده دور اول پارلمان در یازدهمین دوره این انتخابات ثبت نام کرد. سید حسن  موسوی تبریزی  نماینده در دوره‌ اول مجلس با حضور در ستاد انتخاباتی وزارت کشور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران  ثبت‌نام کرد. وی برادر حسین موسوی تبریزی است.

  • ثبت نام یک  قاضی

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس دادگاه انقلاب تهران و نماینده دوره هفتم و هشتم بم در مجلس شورای اسلامی با هم حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه بم ثبت نام کرد.

کد خبر 468277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha