مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۲
۰ نفر

انستیتوی سلامت جهانی بارسلونا واقع در اسپانیا با همکاری محققان دانشگاه ایالتی کلورادو دریافتند فضاهای سبز شهری موجب افزایش طول عمر شهروندان می‌شود.

فضاي سبز شهري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، در این تحقیقات، مطالعات طولی انجام گرفته با مشارکت ۸ میلیون شهروند در کشورهای آمریکا، کانادا، چین، ‌ایتالیا، اسپانیا، سوییس و استرالیا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مشخص شد فضاهای سبز شهری مانع بروز مرگ زودهنگام می‌شوند.

بر اساس این تحقیقات، به ازای ۱۰ درصد افزایش فضای سبز در شعاع ۵۰۰ متری محل زندگی یک شهروند، احتمال مرگ زودهنگام وی به میزان ۴ درصد کاهش می‌یابد. این نتایج نشان‌دهنده اهمیت وسعت فضاهای سبز شهری بر سلامت عمومی جامعه است.

فضای سبز عمر زنان را افزایش می‌دهد

به گفته محققان اغلب شهرها از فضای سبز کافی برخوردار نیستند، در حالی که این فضاهای سبز علاوه بر بهبود سلامت شهروندان، موجب کاهش اثر جزیره‌ای در شهرها شده و مانع تغییرات آب و هوایی زمین و آلودگی هوا می‌شوند.

فضاهای سبز شهری مانند پارک‌ها، زمین‌های ورزشی، باغ‌ها و ساحل دریاچه‌ها، امکان فعالیت فیزیکی، استراحت، آرامش و فرار از گرما را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند. تحقیقات متعددی نشان می‌دهند که فضاهای سبز موجب کاهش استرس و بهبود سلامت روان شهروندان می‌شوند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه The Lancet Planetary Health منتشر شده است.

کد خبر 467527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha