سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

استاندار خراسان جنوبی گفت: این روز فرصت مغتنمی برای بازبینی اقدامات انجام شده جهت احیاء حقوق معلولان، اصلاح نگرش عمومی و فرهنگ‌سازی نسبت به پدیده معلولیت در استان است.

روز جهانی معلول

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز جهانی معلولان پیامی را صادر کرد، متن این پیام به شرح زیر است:

۱۲ آذرماه (سوم دسامبر)، مصادف با روز جهانی معلولان است؛ روز به اثبات رساندن «خواستن توانستن» روزی متعلق به همه عزیزانی که با تلاش مضاعف، از نارسایی‌های جسمانی فراتر رفته تا ثابت کنند معلولیت، محدودیت نیست.

در ادامه این پیام آمده است: این روز، فرصت مغتنمی است برای ارج نهادن به همت والا و خستگی ناپذیر همنوعانی که با معلولیت‌های مختلف، دست و پنجه نرم می‌کنند. روز تکریم و تجلیل از همه مادران، پدران، همسران و فرزندان صبور، دلسوز و فداکاری است که بزرگوارانه، از فرزند، همسر و یا پدر و مادر معلول خویش، بی منت و بی آنکه یادی از آنها شود، مراقبت و پرستاری می‌نمایند.

نرخ شیوع ۴.۵ تا ۶ درصدی معلولیت‌های مختلف در استان اقتضاء می‌نماید دستگاه‌های اجرایی با عزم راسخ و اهتمام جدی و با برنامه‌ریزی درست، نسبت به اجرای مطلوب مواد ۳۱ گانه قانون حمایت از حقوق معلولان،گام‌های موثرتری بردارند.

اینجانب ضمن پاسداشت و تبریک این روز به همه معلولان و خانواده‌های محترم و صبور آنان و تقدیر از زحمات شبانه‌روزی خادمین این عزیزان، از کلیه دستگاه‌های اجرایی استان انتظار دارم نسبت به رفع موانع پیش روی معلولان استان خراسان جنوبی اهتمام ورزند تا ان شاءالله زمینه لازم برای اجرایی شدن قوانین حمایتی و استفاده بهینه از خدمات و امکانات عمومی و رفاهی این عزیزان فراهم گردد.

کد خبر 467431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha