دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به قانون سهم سه درصدی معلولان در استخدام‌ها، گفت: براساس قانون جامع حمایت معلولین، پست‌ها به نام معلولان تعریف شده و اگر دستگاهی در امر استخدام از اجرای قانون جامع حمایت معلولان سر باز بزند سهمیه جذب را از دست می‌دهد.

معلولان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی عرب‌نژاد ظهر دوشنبه ۱۱ آذر در جمع خبرنگارن، با اشاره به بهره‌مندی ۲۳ هزار و ۶۰۹ معلول از خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: میزان کمک مستمری‌بگیران در هر ماه ۵۳ هزار تومان بوده که به ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

وی به طرح نهضت مسکن مددجویان بهزیستی اشاره کرد و بیان داشت: در این طرح قرار بود دو هزار و ۳۹۳ واحد مسکونی احداث شود که تاکنون یک هزار و ۹۹۲ واحد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده و عملیات احداث ۴۰۱ واحد باقی‌مانده تا پایان شهریور ماه سال آینده به اتمام می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی سهم مددجویان بهزیستی را از طرح ملی مسکن محرومان ۵۰۰ واحد ذکر و با بیان اینکه در برخی شهرها و روستاها تاکنون ۲۵۶ واحد احداث شده، تبیین کرد: کمک بلاعوض دولت در ساخت مسکن در خانوارهای دارای دو معلولیت دو برابر شده و سهم خانوارهای شهری از ۳۲ میلیون تومان به ۶۴ میلیون تومان و در خانوارهای روستایی از ۱۸ میلیون تومان به ۳۶ میلیون تومان افزایش یافته است.

عرب‌نژاد با اشاره به قانون سهم سه درصدی معلولان در استخدام‌ها، بیان داشت: در گذشته دستگاه‌ها سهم استخدام سه درصدی معلولان را رعایت نمی‌کردند که براساس قانون جامع حمایت معلولین، پست‌ها به نام معلولان تعریف شده و رقابت‌ها تنها بین معلولان است.

وی با تأکید بر اینکه بر این اساس اگر دستگاهی در امر استخدام از اجرای قانون جامع حمایت معلولان سر باز بزند سهمیه جذب را از دست می‌دهد، متذکر شد: سهمیه استخدامی معلولان با افراد غیرمعلول پر نمی‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی از اعتبارات محدود حوزه توان‌بخشی خبر داد و مطرح کرد: در سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان از فاکتورهای درمانی معلولان پرداخت نشده و همچنین براساس ماده شش قانون جامع حمایت از معلولان وظیفه درمان و توان‌پزشکی به‌عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

عرب‌نژاد با اعلام اینکه خراسان‌جنوبی در عقب‌ماندگی ذهنی از میانگین کشوری بالاتر و همچنین میزان نابینایی و ناشنوایی در استان بالا است، تبیین کرد: ۲۷۵ معلول ضایعه نخاعی در استان وجود دارد که ۹۰ درصد از این معلولان محصول حوادث جاده‌ای هستند.

کد خبر 467249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha