همایش تجلیل از قهرمانان معلول ورزشکار در شیراز برگزار و مشکلات این قشر در حاشیه این مراسم مطرح و همچنین نوید خبرهای خوشی برای معلولین داده شد.

تجلیل از معلولان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان فارس در این مراسم گفت: تا پایان هفته جاری خبرهای خوشی در زمینه تخصیص سهمیه ویژه بنزین برای معلولین شنیده خواهد شد.

حمید گودرزی افزود: با پیگیری‌های مداوم ریاست سازمان بهزیستی کشور و معلولین سراسر ایران مبلغی معادل ۵۵۰ هزار تومان برای معلولین آسیب نخاعی فارغ از سطح ضایعه به حساب آنها واریز شد که این مبلغ ماهانه و مستمر واریز می‌شود و به جز آن مبلغ کمک معیشتی ویژه معلولین و همچنین اعتباری برای دانشجویان معلول نیز تا پایان هفته جاری به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی گفت: این درخواست را از مسئولان و مردم دارم که معلولان را افرادی دارای ناتوانی نبینند زیرا این قشر توانایی‌های ویژه‌ای دارند.

گودرزی عنوان کرد: اگر ما مسئولان کار خود را درست انجام داده بودیم محدودیت‌های موجود برای معلولین وجود نداشت، امیدوارم زمینه حضور حداکثری معلولین در جامعه فراهم شود.

  • هزینه برای افراد سالم، افتخارآفرینی ورزشکاران معلول 

رییس اداره بهزیستی شهرستان شیراز در  این همایش گفت: سالانه رقم‌های بسیار سنگینی برای ورزشکاران سالم در کشور هزینه می‌شود اما معلولین ورزشکار و جانبازان هر ساله پرچم کشور را مدام در عرصه‌های ملی، جهانی و پارالمپیک به اهتزاز در می‌آورند.

حمید آذرمی بااشاره به سوم دسامبر (۱۲ آذر) روز جهانی معلولان افزود: نباید توجه به معلولین تنها به روز جهانی که به این نام وجود دارد خلاصه شود.

وی با بیان اینکه سالن و تجهیزات ورزشی مناسب برای معلولین وجود ندارد، گفت:در سالهای اخیر سالن ورزشی توسط بهزیستی شیراز احداث شده و تاثیر آن بگونه ای بوده که در حال حاضر ۹۹درصد اعضای تیم ملی فوتبال معلولین کشور که به پارالمپیک راه یافته اند از اهالی شهرستان شیراز هستند.

  • مشکلات ورزشکاران معلول شیرازی

فاطمه بلورکش ۳۶ ساله، ورزشکار معلول و دارنده مدال نقره کشوری در رشته بدمینتون در حاشیه برگزاری این همایش اعلام کرد: چهار سال است که در این رشته مشغول فعالیت هستم و اکنون نیز به تیم ملی دعوت شده‌ام.

بلورکش افزود: ورزشکاران معلول در شهرستان شیراز با مشکلاتی در حوزه تجهیزات و امکانات مورد نیاز ورزش مواجه هستند.

وی اضافه کرد: نداشتن و کمبود راکت و توپ بدمینتون و ویلچر ورزشی از جمله مواردی است که ورزشکاران معلول شیرازی با آن مواجه هستند.

بلورکش ادامه داد: یک سالن ورزشی برای تمرین معلولین شیرازی در این شهر وجود دارد که کف پوش آن فرسوده شده و نورپردازی آن نیز مشکلاتی دارد.

در  این همایش از ۹۰ نفر از ورزشکاران معلول قهرمان و افتخار آفرین استان فارس تجلیل شد.

کد خبر 467390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha