دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: در هشت ماه امسال، ۱۸ هزار و ۳۱۵ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۴۲۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا عاملی دوشنبه ۱۱ آذر از فعالیت دو مرکز اهدای خون در شهرستان طبس و بیرجند خبر داد و اظهار داشت: مرکز انتقال خون میدان جانبازان بیرجند هر روز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ برای خون‌گیری از مردم باز است.

وی از مراجعه ۱۸ هزار و ۳۱۵ نفر به مراکز اهدای خون استان طی هشت ماه امسال خبر داد و بیان داشت: طی این مدت ۱۳ هزار و ۴۲۰ واحد خون توسط ۷۹۹ خانم و یک هزار و ۶۲۱ آقا اهدا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۹ درصد کاهش اهدای خون داشته‌ایم.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال جاری ۹ هزار و ۹۱۵ نفر اهدا کننده مستمر و سه هزار و ۴۶۲ اهداکننده باسابقه بوده‌اند، تصریح کرد: روزانه به‌طور متوسط ۸۰ واحد خون در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توزیع می‌شود.

عاملی با بیان اینکه هر ساله با آغاز فصل سرما، میزان مراجعات مردم جهت اهدای خون کاهش می‌یابد، تبیین کرد: به‌طور معمول در بقیه فصول سال روزانه از ۸۰ نفر خون‌گیری می‌شود اما این تعداد در فصل سرما به کمتر از نصف کاهش می‌یابد.

وی با یادآوری اینکه ذخایر خونی در هر حالت باید به اندازه مصرف هفت تا ۹ روز استان باشد، بیان داشت: گلبول قرمز تا ۳۵ روز و پلاکت خون تنها سه تا پنج روز قابل نگهداری است و کاهش مراجعه‌کنندگان در فصل سرما سبب افت ذخایر خونی می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی عنوان کرد: خون و فرآورده‌های خونی نیاز دائمی و همیشگی است لذا با توجه به فصل سرما و کاهش مراجعات، نیاز است مردم با هر گروه خونی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

کد خبر 467284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha