سازمان انتقال خون کشور با اعلام کاهش سطح ذخایر خونی در کشور، از مردم خواست برای اهدای خون در همه گروه‌های خونی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر بشیر حاجی‌بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در این زمینه عنوان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و افزایش برودت هوا و بارش باران و برف در برخی مناطق و همچنین با توجه به کوتاه بودن طول روز، سازمان انتقال خون کشور با کاهش شدید سطح ذخایر خون و فرآورده‌های آن در همه گروه‌های خونی مواجه شده است.

حاجی‌بیگی گفت: بر همین اساس و به ویژه با پیش‌بینی استمرار تغییرات جوی ناپایدار طی هفته‌های آینده و نیز در پیش رو بودن فصل زمستان، از مردم همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور تقاضا می‌کنیم که در اولین زمان ممکن با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه انتقال خون به محل کار یا زندگی خود، برای اهدای خون اقدام کنند.

وی اظهار کرد: مراکز جامع اهدای خون تهران هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب فعالند. مراکز استانی هم از صبح تا بعد از ظهر فعال هستند و اقدام به خون‌گیری می‌کنند.

حاجی‌بیگی ادامه داد: بیشترین مشکل ما در زمینه تهیه پلاکت، به صورت روزانه برای بیماران سرطانی و بیماری‌های خون‌ریزی‌دهنده ارثی است. چون پلاکت تنها تا ۳ روز داخل کیسه قابل نگهداری است و باید به صورت روزانه تهیه شود. در نتیجه مردم باید روزانه خون اهدا کنند تا بتوانیم پلاکت آن را بگیریم.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: از هر واحد اهدای خون کامل ۳ فرآورده پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز فشرده‌شده گرفته می‌شود. بنابراین اهداکنندگان خون با اهدای یک واحد خون به نجات ۳ بیمار کمک می‌کنند.

او تاکید کرد: شهروندان هنگام مراجعه به مراکز انتقال خون کارت‌ ملی خود را همراه داشته باشند. 

کد خبر 465159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha