مدیرکل اهدای خون استان سمنان با بیان اینکه استان با کاهش شدید ذخیره خونی مواجه است، گفت: مردم در هوای سرد پاییز اهدای خون را فراموش نکنند.

انتقال خون

به گزارش همشهری، اسفندیار عزیزی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در فصل های سرد سال به علت سرماخوردگی و کمرنگ شدن تمایل و گرایش افراد، اهدای خون کاهش می یابد که منجر به کاهش ذخایر خونی می شود، در حالی که نیاز به گروه ها و فرآورده های خونی در بیمارستان ها به خطر بیماری و سوانح تغییری نمی کند.

وی تاکید کرد: داوطلبان اهدای خون با داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال و حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند و برای جبران کاهش ذخایر خون در استان سمنان اداره کل انتقال خون را یاری رسانند.

مدیرکل اهدای خون استان سمنان یادآور شد: علاقه‌مندانی که برای نخستین بار خون اهدا می‌کنند باید کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند با راه‌اندازی پویش اهدای خون و دعوت از دوستان خود با حضور گروهی در پایگاه‌های انتفال خون در انجام کارخداپسندانه اهدای خون شرکت کنند.

وی تصریح کرد: چهار پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های سمنان، گرمسار، شاهرود و دامغان آماده دریافت خون از اهداکنندگان است.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: در ماه های محرم و صفر با راه اندازی پویش نذر خون، میانگین روزانه ۷۰ تا ۸۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند و اکنون نیز برای تامین خون استان سمنان نیازمند مشارکت شهروندان است.

علاقه‌مندان به اهدای خون در شهرستان سمنان می‌توانند از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه در روزهای فرد و هفت و ۳۰  تا ۱۹ در روزهای زوج و در شهرستان شاهرود، دامغان و گرمسار از ساعت هشت تا ۱۳ هر روز به مراکز و پایگاه‌ها برای اهدای خون نظر مراجعه کنند.

استان سمنان از نظر شاخص اهدای خون به ازای هر یک هزار نفر و داشتن بالاترین تعداد اهداکننده مستمر در کشور رتبه نخست را داراست.

کد خبر 464309

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha