ثبت نام برای انتخابات مجلس آغاز شد و کم کم چهره‌های شاخص هم برای ثبت نام از راه رسیدند اما گویی اصولگرایان بیشتر از اصلاح طلبان عجله دارند. گرچه برای پیروزی هم بسیار امیدوارند.

قاضی‌پور

به گزارش همشهری آنلاین، گرچه صبح امروز فقط سیدمحمد سادات ابراهیمی، نماینده مجلس هشتم و نهم، محسن علیجانی زمانی نماینده فعلی تهران و قدیری ابیانه ثبت نام کردند، اما ساعاتی بعد نبویان هم برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس ثبت نام کرد. قاضی‌پور هم گرچه برای ثبت نام حضور یافت اما به دلیل نداشتن کارت ملی هوشمند نتوانست ثبت نام کند.

سیدمحمود نبویان ظهر امروز با حضور در فرمانداری تهران برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد. نبویان نماینده تهران در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده است. وی در این مجلس عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان بود .

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در روز اول ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل نداشتن کارت ملی هوشمند نتوانست ثبت نام کند.

محمود بهمنی، رئیس بانک مرکزی در دوره احمدی‌نژاد هم برای انتخابات مجلس ثبت نام کرد. بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی و رئیس اسبق بانک‌مرکزی با حضور در فرمانداری ساوجبلاغ در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

علی نوبخت، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام نمی کند و کاندیدا نخواهد شد. او در پیامی یکی از دلایل ثبت نام نکردن در انتخابات مجلس یازدهم را مواضع انفعالی مجلس در حوادث اخیر عنوان کرد.

روح‌الله جمعه‌ای، مشاور وزیر کشور که از تهران به سمنان رفته بود، بعد از کاندیداتوری در انتخابات گفت اگر تأیید صلاحیت شود، تا آخر در صحنه رقابت‌ها می‌ماند.

حمیدرضا حاج بابایی، نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی نژاد هم دیگر اصولگرایی بود که امروز برای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

در میان زنان حضور یافته خانه‌دار، استاد دانشگاه، معلم آموزش و پرورش، کارمند اداری دیده می شود. مردانی نیز با  مشاغلی همچون کارمند بانک، راننده تاکسی اینترنتی، وکیل، وارد کننده لوازم آرایشی و... حضور داشتند که معتقد بودند می‌توانند از حوزه های انتخابیه تهران و شهرستان وارد مجلس شورای اسلامی شوند.

  • ادعاهای قدیری ابیانه

محمدحسن قدیری ابیانه فعال سیاسی اصولگرا  هم صبح امروز در حاشیه ثبت نام انتخاباتی خود در وزارت کشور ضمن اعلام اینکه از حوزه انتخابیه تهران برای شرکت در مجلس شورای ثبت‌نام می‌کند، ارزیابی خود را درباره مجلس دهم اینگونه بیان‌کرد: مجلس نیروهای سالم دارد، اما متاسفانه در کنار اینها نیروهای ناسالم هم دارد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه این دوره اصول‌گرایان سی صفر برنده می‌شوند، تاکید کرد: اما مطمئن هستم رسانه‌های بیگانه از جمله آمریکا، اسرائیل، انگلیس و آل‌سعود و تمام رسانه‌ها مثل دوره‌های گذشته برای تخریب انقلابیون بسیج می‌شوند.

  • استقبال بسیار خوب بوده

عیسی فرهادی فرماندار تهران  ساعت ۱۴:۳۰ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون استقبال بسیار خوب بوده است، گفت: تا این لحظه ۶۰ نفر قطعی ثبت‌نام کردند که ۱۱ نفر آنها خانم هستند.

فرماندار تهران ادامه داد: صلاحیت‌ها از سوی سازمان‌های مختلف همچون وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بصورت آنلاین بررسی می‌شود و روز هفدهم آذر وضعیت صلاحیت کسانی که در اولین روز ثبت نام کردند اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه توافق اولیه برای هیات اجرایی انجام شده و فردا عصر هیات اجرایی تهران تشکیل می‌شود، عنوان کرد: تاکنون ثبت نام‌ها روان و خوب بوده است ۳۴درصد ثبت‌نام کنندگان از خانواده ایثارگران هستند و ۵درصد بازنشسته و ۳۲ درصد کارمند هستند.

فرهادی یادآور شد: پیش بینی ما این است که بالای ۳هزار نفر در این دوره ثبت‌نام در تهران خواهیم داشت. از ۱۷ آذر الی ۷روز کاری وضعیت صلاحیت‌ها اعلام خواهد شد.

کد خبر 467016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha