بیست و سومین جشنواره فیلم شب‌های تیره تالین با اهدای جایزه فیلم برگزیده تماشاگران به «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار به پایان رسید.

شكيبا و شاكردوست در شبي كه ماه كامل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، چهارمین تجربه کارگردانی آبیار در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه جشنواره شب‌های تیره تالین در استونی به نمایش درآمد و در آیین اهدای جوایز، جایزه فیلم برگزیده تماشاگران را دریافت کرد. «شبی که ماه کامل شد» از گزینه‌های نمایندگی ایران در اسکار ۲۰۲۰ هم بود و حالا کارگردان و تهیه‌کننده آن با یک جایزه نقدی دو هزار یورویی از تالین به تهران بازمی‌گردند.

بخش عمده داستان و ماجراهای «شبی که ماه کامل شد» در استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد و درباره دختری که با یک پسر بلوچ ازدواج می‌کند اما او نمی‌داند سرنوشت ماجرایی دیگر برایش رقم زده است و در تلاش برای فرار از این سرنوشت شوم، خود و خانواده‌اش را قربانی می‌کند. هوتن شکیبا و الناز شاکردوست بازیگران اصلی «شبی که ماه کامل شد» هستند که به مذاق تماشاگران اروپایی هم خوش آمد.

هیات داوران بخش مسابقه رسمی شب‌های تیره تالین جایزه بزرگ بهترین فیلم و ۱۰ هزار پول نقد را به «کونتورا» از ژاپن اهدا کرد و جایزه پنج هزار یورویی بهترین کارگردان به جان روبلز جانا از فیلیپین برای «کالل» رسید. آلینا سربان برای بازی در «ملکه کولی» بهترین بازیگر زن شد و جایزه بهترین بازیگر مرد را کاوان کلرکین از بریتانیا برای بازی در «عضله» برد.

کد خبر 466817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha