جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین تجربه کارگردانی سروش صحت در سینما در بخش مسابقه فیلم‌های اول بیست و سومین جشنواره شب‌های تیره تالین در استونی رقابت می‌کند.

سروش صحت و علی مصفا در فیلم جهان با من برقص

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، «جهان با من برقص» بهار امسال در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در تهران به نمایش درآمد و دو جایزه سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی را برای صحت و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را برای علی مصفا به ارمغان آورد. حالا قرار است این فیلم در نخستین حضور جهانی خود در بخش مسابقه فیلم‌های اول جشنواره شب‌های تیره تالین روی پرده برود.

«جهان با من برقص» با نام «پیچ تند» پروانه نمایش گرفته و با نام «با من برقص» در استونی به نمایش درمی‌آید. فیلم داستان جهانگیر است که پزشکان گفته‌اند تا چند ماه دیگر می‌میرد. برادر جهانگیر به دوستان او زنگ می‌زند و می‌خواهد به بهانه تولدش به شمال بروند و چند روز با هم باشند. فیلمنامه را صحت و ایمان صفایی نوشته‌اند و مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهراب قاسم‌خانی، سیاوش چراغی‌پور و کاظم سیاحی بازیگران آن هستند.

۱۸ فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های اول جشنواره شب‌های تیره تالین حضور دارند و برای به دست آوردن جایزه پنج هزار یورویی بهترین فیلم و دو جایزه ویژه رقابت می‌کنند. پیش‌تر «شبی که ماه کامل شد» نرگس آبیار هم برای حضور و رقابت در بخش مسابقه رسمی این جشنواره برگزیده شده بود. بیست و سومین دوره شب‌های تیره تالین ۱۵ نوامبر تا اول دسامبر (۲۴ آبان تا ۱۰ آذر) در استونی برگزار می‌شود.

کد خبر 459397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha