همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در بیست و سومین جشنواره شب‌های تیره تالین در استونی رقابت می‌کند.

الناز شاكردوست در شبي كه ماه كامل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، چهارمین تجربه کارگردانی آبیار در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه رسمی جشنواره شب‌های تیره تالین به نمایش درمی‌آید. فهرست هشت فیلم حاضر در این بخش رقابتی اعلام شد که «شبی که ماه کامل شد» یکی از آنهاست؛ فیلمی که می‌توانست نماینده ایران در بخش بهترین فیلم بین‌المللی نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار هم باشد.

بیست و سومین جشنواره شب‌های تیره تالین ۱۵ نوامبر تا اول دسامبر در استونی برگزار می‌شود اما برنامه نمایش فیلم‌های بخش مسابقه ۲۰ تا ۲۹ نوامبر است. فهرست کامل آثار حاضر در بخش‌های مختلف و اعضای هیات داوران ۲۴ اکتبر اعلام خواهد شد و فعلا تکلیف هشت فیلم بخش مسابقه مشخص شده است. کره‌جنوبی، ترکیه، دانمارک، آلمان، چین، ایرلند و روسیه همراه با ایران در بخش مسابقه رسمی نماینده دارند.

«شبی که ماه کامل شد» داستان دختری است که با یک جوان بلوچ ازدواج می‌کند اما نمی‌داند در واقع به عقد پسری از خانواده ریگی درآمده است. او برای رهایی از این مشکل می‌پذیرد به پاکستان و از آنجا به اروپا برود اما شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که همسرش با تروریست‌ها همکاری می‌کند و در نهایت هم با داشتن دو فرزند قربانی انتخاب خود می‌شود. عشق فائزه و عبدالحمید پایانی تلخ برای هر دو نفر آنها دارد.

فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره شب‌های تیره تالین برای کسب چند جایزه رقابت می‌کنند؛ ابتدا جایزه بزرگ برای بهترین فیلم به ارزش ۱۰ هزار یورو که به کارگردان و تهیه‌کننده می‌رسد. جایزه پنج هزار یورویی بهترین کارگردان، جایزه هزار یورویی برای بهترین بازیگران زن و مرد، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبرداری و یک جایزه هم برای بهترین موسیقی متن. بخش مسابقه رسمی از سال ۲۰۱۴ آغاز به کار کرده است.

آبیار فعالیت هنری خود را با نوشتن داستان آغاز کرد و با «اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند» وارد سینما شد، با «شیار ۱۴۳» نام خود را سر زبان‌ها انداخت و با «نفس» روایتی تاثیرگذار از دنیای کودکی ارائه داد. «شبی که ماه کامل شد» کامل‌ترین و بلندپروازانه‌ترین تجربه آبیار در سینماست و الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، شبنم مقدمی و پدرام شریفی بازیگران آن هستند.

کد خبر 458488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha