همشهری آنلاین: وزارت بهداشت اندونزی خبر مرگ یک پسر 11 ساله را به علت آنفلوآنزای مرغی اعلام کرد و به این ترتیب مجموع تلفات این بیماری در این کشور به پنجاه نفر رسید.

به گزارش فرانس‌پرس اندونزی که چهارمین کشور پرجمعیت جهان است، از هنگامی که در تیر ماه سال گذشته اولین موارد مرگ و میر انسانی ناشی از آنفلوآنزای مرغی را گزارش کرد، دستخوش افزایش مداومی در تلفات این بیماری بوده و ویروس H5N1 عامل بیماری در 29 ایالت از 33 ایالت آن گسترش یافته است.

آخرین قربانی بیماری دوشنبه فوت کرد و نتایج آزمایش‌ها در دو آزمایشگاه آلودگی به  ویروس H5N1  را ثابت کرد. پسر فوت‌شده اهل شهر کارانگنتونگ در منطقه پرجمعیت شرق جاوه است و به گفته پزشگان با طیور بیمار در تماس بوده که راه معمول انتقال بیماری به انسان است. بیمار دو روز پیش از مرگ دچار تب، سرفه و مشکلات تنفسی  شده بود.

اندونزی از کندی رسیدن کمک‌های بین‌المللی برای مبارزه با شیوع آنفلوآنزای مرغی در این کشور شکایت داشته است.

به گفته‌ مقامات اندونزی این کشور برای سه سال آینده هر سال  250 میلیون دلار برای جلوگیری از گسترش بیماری لازم دارد. امسال تنها قول اهدای 100 میلیون دلار به این کشور داده شده است.

سازمان جهانی بهداشت(WHO) در ابتدای این هفته اعلام کرد که منطقه آسیای جنوب‌شرقی هنوز برای مقابله با تهدید بیماری‌های عفونی نوظهور مانند آنفلوآنزای مرغی آماده نیست.

کد خبر 4668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز