عثمان خان، مردی که حمله او به مردم به چاقو در روز جمعه ۲ کشته به جای گذاشت و نهایتا خودش کشته شد، قبلا به علت اتهامات تروریستی به زندان محکوم شده بود.

Usman khan

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی عثمان خان که به طور مشروط از زندان آزاد شده بود، با چاقو به مردم در روی پل لندن حمله کرد و پیش از اینکه با شلیک گلوله پلیس از پای درآید یک زن و مرد را کشت و سه نفر دیگر را زخمی کرد.

پلیس این حمله را یک واقعه تروریستی اعلام کرد.

خان برای مقامات شناخته شده بود و در سال ۲۰۱۲ با اتهامات تروریستی به زندان محکوم شده بود. او در دسامبر ۲۰۱۸ به طور مشروط از زندان آراد شد.

هیئت عفو زندانیان اعلام کرد دخالتی در آزادی این زندانی ۲۸ ساله نداشته است و «ظاهرا آزادی او به طور خودکار بر اساس مقررات بخشودگی انجام شده است.»

روزنامه تایمز گزارش داده است که آزادی خان با پذیرش پوشیدن مج‌بند الکترونیکی بوسیله امکان‌پذیر شده است تا حرکات او تحت مراقبت قرار گیرد.

این حادثه روز جمعه ۸ آذر در ساعلت ۱۳:۵۸ به وقت محلی در سالن فیشرمانگر در انتهای شمالی پل لندن شروع شد که در آن کنفرانسی بوسیله دانشگاه کمبریج برای توانبخشی زندانیان به نام «یا هم یاد گرفتن» برقرار بود.

عثمان خان به همراه چندین نفر دیگر - از جمله دانشجویان و زندانیان سابق- حاضر بود.

مقامات امنیتی می‌گویند بر اساس اطلاعات موجود حمله درون این ساختمان شروع شده است و به روی پل لندن ادامه یافته است.

پلیس در حال انجام تحقیقات در آپارتمان‌های در استفورد در نزدیکی مرکز شهر لندن در رابطه با این حمله است. پلیس در حال حاضر به طور فعال به دنبال فرد دیگری در رابطه با این حمله نیست، اما در حال بررسی است تا مطمئن شود که خطر دیگری در این رابطه مردم را تهدید نمی‌کند.

ویدئوهایی که از حمله در رسانه‌های اجتماعی پست شده است نشان می‌دهد که رهگذران جلوی عثمان خان را می‌گیرند و او را به روی زمین می‌اندازند و مردی که کت و شلوار پوشیده است، ظاهر چاقوی بلندی را که در دست مهاجم بوده است، از او می‌گیرد. رهگذاران با ابزارهایی که در اختیارشان بود از جمله یک کپسول آتش‌نشانی به مقابله با مهاجم پرداختند.

در مورد اینکه چرا مهاجم جلیقه انتحاری تقلبی پوشیده بود، کارشناسان می‌گویند این کار ممکن است هم برای ترساندن بیشتر مردم باشد و هم اینکه برخی از مهاجمان می‌خواهند پلیس به آنها شلیک کند، چرا که کشته شدن برایشان از محاکمه و زندانی شدن برای سال‌های دراز مطلوبتر است.

کد خبر 466683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha