مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: سردی هوا موجب کاهش مراجعه شهروندان به مراکز اهدای خون می‌شود و ضروریست اهداکنندگان خون حضور پررنگ‌تری در مراکز اهدای خون در فصل های سرد سال داشته باشند.

خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی انتقال خون کردستان، محمد سعید کریمیان مدیرکل انتقال خون استان گفت: در ماه‌های سرد سال و در استان‌های سردسیر شمار اهداکنندگان خون به‌شدت کاهش می‌یابد این در حالی است که اهدای خون در فصل‌های سرد سال امری ضروری است.

وی افزود: با توجه به اینکه واحد توزیع خون و سنجش مصرف بیمارستانی انتقال خون کردستان دارای دست‌کم ۷ روز ذخایر است و در تأمین فرآورده‌های موردنیاز بیماران با مشکل مواجه نیست؛ اما ضروری که در روزهای سرد سال از ذخایر کافی خون برخوردار باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان بابیان اینکه در ماه‌های سرد بیماران بیشتری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آخر سال بر تعداد حوادث رانندگی و نیاز به خون سالم به‌ویژه گروه‌های منفی افزایش پیدا کند.

کریمیان تصریح کرد: این در حالی است که نیاز به خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی و اتاق‌های عمل و نیاز مصرف‌کنندگان مستمر مانند بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی مانند دیگر روزهای سال به قوت خود باقی است.

مدیرکل انتقال خون کردستان از شهروندان کردستانی خواهش کرد که در روزهای سرد سال حضور چشمگیرتری در مراکز اهدای خون داشته باشند.

وی در خصوص ساعات میزبانی از اهداکنندگان خون اضافه کرد: در سنندج مرکز انتقال خون خیابان پاسداران روزانه از ساعت ۸ الی ۱۹ و در شهرستان سقز مرکز اهدای خون خیابان ساحلی به‌صورت نیمه‌وقت آماده ارائه خدمات به اهداکنندگان نوع‌دوست است.

کریمیان اظهار داشت: زنان و مردان از سن قانونی ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا سن ۶۵ سالگی قادر به اهدای خون می‌باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتقال خون کردستان با دارا بودن دو مرکز اهدای خون در شهرستان‌های سقز و با جمع‌آوری سالانه ۲۷ هزار واحد خون کامل، خون موردنیاز ۱۷ مرکز درمانی دارای مجوز تزریق خون به بیماران را تأمین می‌کند.

کد خبر 466523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha