تغذیه و ورزش دو عامل مهم در افزایش تراکم استخوان و حفظ آن است.

استخوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری وب دا، پزشک متخصص ارتوپد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: میزان دانسیته استخوانی در ۱۸ تا ۳۰ سالگی به حداکثر خود می رسد و از این سن به بعد به تدریج کاهش تراکم استخوانی را خواهیم داشت که متغیر است.

دکتر محمدرضا صفدری افزود: بیشترین اثر ورزش روی تراکم استخوان طی دوره نوجوانی و اوایل جوانی است.

وی هورمون‌های جنسی زنانه را جزو مهم ترین هورمون‌های تنظیم کننده معرفی کرد و اظهار داشت: پس از یائسگی روند از دست رفتن تراکم استخوان سریع تراز گذشته انجام می‌شود که از دلایل مهم شیوع بیشتر کاهش تراکم استخوان در زنان است.

دکتر صفدری خاطر نشان کرد: با پیروی از اصول صحیح تغذیه و گنجاندن ورزش در برنامه روزانه و هفتگی از سنین پایین می‌توان به حفظ سلامت و افزایش تراکم استخوان کمک کرد.

کد خبر 466441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار