رئیس گروه ورزش بانوان استان قزوین گفت: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از زنان و دختران بالای ۱۵ سال در طرح سنجش ساختار قامتی زنان روستایی موردسنجش قرار می‌گیرند.

طرح سنجش قامت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ندا پاکدامن روز جمعه ۸ آذر افزود: پارسال سه هزار و ۷۸۰ نفر از بانوان روستایی در طرح سنجش قامت زنان روستایی موردسنجش قرار گرفتند در حالی‌ که این آمار در سالجاری ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی یادآورشد: سال گذشته ۲۳ روستای استان قزوین در این طرح شرکت کرده بودند که تلاش می‌شود امسال این تعداد به ۳۰ روستا افزایش یابد.
پاکدامن ‌با اشاره به اینکه ساختار قامت زنان و دختران روستایی باید در ۱۹ مورد مورد سنجش قرار گیرد، گفت: برخی از بانوان به جهت عادات غلط نشستن و راه رفتن و همچنین به فراخور سبک زندگی ممکن است دچار عارضه‌هایی مانند کجی گردن یا لوردوز کمری شده باشند.

رئیس گروه توسعه ورزش بانوان استان قزوین با اشاره به اینکه امسال علاوه بر سنجش ساختار قامت تعداد زیادی از بانوان و دختران روستایی در طرح اصلاحی سنجش سال قبلی نیز قرار خواهند گرفت، گفت: نتایج موردنظر این طرح در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته و امسال نیز تمرینات اصلاحی به فراخور حال هر فرد آموزش داده می‌شود.

به گفته وی تا پایان سال ۲۰۲۵ باید تمام زنان روستایی تحت سنجش این طرح ملی قرار گرفته باشند.

ارزیابی و سنجش قامت زنان روستایی برای اندازه گیری ساختار اسکلتی و ناهنجاری اندام فوقانی شامل شانه‌ها، سر، ستون فقرات و ناهنجاری‌های اندام تحتانی در بخش‌های پا، زانو و لگن در این طرح اجرا می‌شود.

پس از شناسایی نارسایی‌ها، حرکات اصلاحی به صورت بروشور یا لوح فشرده برای حفظ سلامت، تندستی برای بهبود و جلوگیری از توسعه و پیشرفت ناهنجاری توسط کارشناسان متخصص ارایه می‌شود.

 اجرای طرح سنجش قامت و حرکات اصلاحی در ابلاغ وزارت ورزش و جوانان با هدف رفع عارضه قامتی و ناهنجاری‌های حرکتی و تاثیر مثبت آن در زندگی زنان روستایی اجرا می‌شود.

کد خبر 466310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha