یک استاد دانشگاه گفت: متاسفانه هیچگاه به اهمیت نقش زنان در توسعه روستا، به‌خصوص گردشگری توجه نمی‌شود. زنان روستایی همیشه در سایه بوده و نقش‌شان بسیار کمرنگ بوده است. در حالی که زنان روستایی نقش بسیار مهمی در توسعه گردشگری دارند.

زنان روستایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، خدیجه بوزرجمهری با اظهار تاسف از اینکه هنوز بسیاری از افراد نگاه خوبی به فعالیت زنان در جامعه ندارند، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر با توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کشور، شاهد فعالیت بیشتر زنان روستایی هستیم.

وی عنوان کرد: نباید نقش زنان در توسعه گردشگری نادیده گرفته شود. زنان می‌توانند نقشی اساسی را در توسعه و حفظ روستا داشته باشند. بدون شک صنعت گردشگری می‌تواند زنان را توانمند سازد و به آنان امکان رشد و شکوفایی دهد و از سویی زمینه دسترسی این قشر از جامعه را به فرصت‌های شغلی و مشارکت اقتصادی فراهم کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه زنان روستایی با مشارکت در ارائه خدمات بومی به گردشگران می‌توانند در ترویج فرهنگ خود و نیز در ایجاد معیشت پایدار برای خانواده نقش بسیار پررنگی داشته باشند، تاکید کرد: قطعأ زنان پشتوانه اصلی در صنعت گردشگری روستایی هستند.

بوزرجمهری ادامه داد: در ایران درباره اهمیت حضور بانوان در صنعت گردشگری هنوز فعالیت مناسبی انجام نشده و به نوعی به آن بی‌تفاوت بوده‌ایم. در صورتی که بسیاری از کارشناسان معتقدند دستیابی به هرگونه توسعه در هر سطحی در گرو نظارت و توجه بیشتر به زنان در جوامع‌ روستایی است.

این استاد دانشگاه گفت: مشارکت زنان در توسعه‌ پایدار روستایی یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است؛ به رغم اینکه بسیاری از کارها توسط زنان به‌خصوص توسط زنان روستایی انجام می‌شود، اما این گروه از خدمات آموزشی و امکان کسب مهارت‌های فنی مناسب کم‌بهره هستند.

وی اشتغال زنان را عاملی برای کاهش فقر در مناطق روستایی عنوان کرد و افزود: باید برای استفاده بهتر از تاثیر زنان در توسعه روستایی برنامه‌ریزی‌ استراتژیک داشت.

کد خبر 464195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha