اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی تاتار کوراش در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان برگزار شد.

تاتار کوراش

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد امیرفخریان، رئیس هیئت جودو خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: برگزاری این مسابقات شروع خوبی برای تاتار کوراش در استان خراسان رضوی است، این مسابقات با حضور ۹۰ ورزشکار از استان‌های البرز، اصفهان، یزد، تیم‌های الف و ب خراسان رضوی، تیم‌های الف و ب خراسان‌شمالی،  تهران، گلستان، مازندران، گیلان برگزار شد و ورزشکاران در۹ وزن ۶۰، ۶۵، ۷۰، ۷۵، ۸۰، ۸۵، ۹۰، منهای ۱۰۰ و مثبت ۱۰۰ کیلوگرم با هم به رقابت پرداختند.  
 
وی ادامه داد: در پایان این مسابقات ۳۶ نفر که نفرات برتر اول تا سوم به همراه رتبه سوم مشترک به همراه اعضای سابق تیم ملی که نتوانستند در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند به اردوی تیم‌ملی دعوت می‌شوند.
 
همچنین فرشاد شادکام، رئیس کمیته تاتار کوراش فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری اختتامیه اولین دوره مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم ملی تاتار کوراش، هدف از برگزاری این نوع مسابقات در این کیفیت را شناخت استعدادها ذکر کرد و افزود: با برگزاری این مسابقات استعدادها شناسایی می‌شوند تا چهار نفر اول هر وزن برای اردو انتخاب شوند که برای تیم ملی دست ما باز باشد.  
 
وی بیان کرد: این برنامه‌ریزی در آینده برای نوجوانان و جوانان انجام می‌شود تا از پایه فدراسیون قوی داشته باشیم وهمچون سال‌های گذشته حرفی برای گفتن در بین نزدیک ۷۰ فدراسیون مطرح دنیا داشته باشیم.  

شادکام در ادامه تصریح‌کرد: بعد از این مسابقات یک اردوی آمادگی در مجموعه ورزشی آزادی و خانه جودو برگزار خواهد شد و نفراتی که عنوان‌دار شده‌اند به اردو دعوت می‌شوند و بعد از برگزاری چند اردوی دیگر ترکیب تیم‌ملی مشخص می‌شود تا در نهایت بعد از اردوی تیم ملی در مسابقات ۲۰۲۰ کازان روسیه با قدرت حضور پیدا کنیم.   

گفتنی‌است در پایان این دوره از مسابقات ۳۶ نفر برتر برای شرکت در اردوی تیم‌ملی معرفی شدند.

نفرات برگزیده در وزن ۶۰ کیلوگرم  محمد سرکوهی از خراسان رضوی رتبه اول را کسب کرد، اسماعیل کهتری ازخراسان رضوی به مقام دوم رسید، علی نصیری و مسلم فرامرزی هر دو از گلستان به صورت مشترک جایگاه سوم را از آن خود کردند.  
 
در وزن ۶۵ کیلوگرم جواد بزرگ‌پور از مازندران اول شد، احسان پیغمبری از خراسان‌رضوی به مقام دوم رسید و علیرضا چراغی از تیم گیلان و محمد رمضانی از خراسان‌رضوی به صورت مشترک به مقام سوم دست‌یافتند.  
 
جایگاه نخست در وزن ۷۰ کیلوگرم  به محمد ثابت مقدم از تیم خراسان رضوی رسید و پس از آن سید یونس حسینی از مازندران دوم شد و مجتبی اسکندری و مجید قوامی هر دو از خراسان‌رضوی به صورت مشترک جایگاه سوم را از آن خود کردند.  
 
حسن موسی زاده از خراسان‌رضوی در وزن ۷۵ کیلوگرم در سکوی نخست ایستاد، سید عادل حسینی از تیم مازندران دوم شد و نجف قوی هیکل از تیم البرز و محمد رضا مهربان از تیم خراسان رضوی به صورت مشترک سوم شدند.  
 
مقام نخست در وزن ۸۰ کیلوگرم  به یاسر محمدی از تیم مازندران رسید، حسین کریمی از خراسان‌رضوی دوم شد و محمد حسن حسینی از خراسان رضوی و بهزاد اعتمادی  از خراسان‌رضوی به صورت مشترک جایگاه سوم را از آن خود کردند.  
 
حمزه حیدری از مازندران در وزن ۸۵ کیلوگرم  به مقام نخست رسید، حسین دامن افشان از خراسان رضوی دوم شد، مهدی هاشمی از خراسان‌رضوی و سعید محمدی حسن از تیم البرز به صورت مشترک سوم شدند.  

در وزن ۹۰ کیلوگرم امیررضا بوداغی از مازندران به مقام اول رسید، امیر خسروی از خراسان رضوی دوم شد، امیر حسین خطی از مازندران و مهرداد پولادی از خراسان رضوی به صورت مشترک جایگاه سوم را تصاحب کردند.  
 
محمد حسن رستمی از گیلان در وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم  بر سکوی نخست ایستاد، حمیدرضا حسن زاده از خراسان رضوی به مقام دوم رسید و حمید رحمانی از تیم البرز و توکل اسدیان از مازندران هر دو به صورت مشترک‌ سوم شدند.  
 
مقام اول در وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم به پوریا رمضانی از تیم مازندران رسید، تقی یزدانی از تیم خراسان رضوی دوم شد، مصطفی شهری از خراسان رضوی و محمد مهدی امیری از تیم البرز به صورت مشترک جایگاه سوم را از آن خود کردند.  

کد خبر 466295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha