سفیر نروژ در تهران با اشاره به سابقه همکاری دو کشور، گفت: شرکت‌های نروژی علاقمند به حضور و فعالیت در ایران هستند.

دیدار سفیر نروژ و استاندار هرمزگان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  لارس نور دروم شامگاه چهارشنبه ششم آذر در دیدار با فریدون همتی استاندار هرمزگان اظهار داشت: با توجه به تاریخچه بسیار خوبی که در زمینه همکاری میان دو کشور وجود دارد، باید تلاش بیشتری در جهت گسترش و توسعه روابط داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم در حوزه اقتصادی و تجاری ارتباط نروژ را با ایران توسعه دهیم.

سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران زمینه‌های همکاری میان دو کشور در استان هرمزگان را بسیار گسترده و متنوع عنوان کرد.

او آبزی‌پروری، نفت، گاز، کشتیرانی و انرژی های تجدید پذیر را عرصه مناسبی برای همکاری مشترک دو کشور ایران و نروژ در استان هرمزگان برشمرد.

سفیر نروژ در تهران خاطرنشان کرد: پرورش آبزیان و فعالیت های شیلاتی یکی از حوزه‌های مهم همکاری میان ایران و نروژ است و آمادگی توسعه این فعالیت ها در استان هرمزگان را داریم.

زمینه‌های بسیاری برای همکاری ایران و نروژ در هرمزگان وجود دارد

استاندار هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های ویژه این استان در بخش‌های انرژی، شیلات و گردشگری، گفت: زمینه‌های بسیاری برای همکاری ایران و نروژ در هرمزگان وجود دارد.

فریدون همتی بیان داشت: فعالیت‌های آبزی‌پروری زمینه بسیار خوبی جهت همکاری های مشترک میان ایران و نروژ در استان هرمزگان است و یک مجموعه پرورش ماهی در استان با یک شرکت نروژی همکاری مناسبی داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست انجام به منظور توسعه صنعت پرورش ماهی در هرمزگان، گفت: با توجه به استعدادهای موجود در این بخش می‌توانیم همکاری‌های خوبی با شرکت های نروژی با توجه به تجارب آنها در این عرصه داشته باشیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به تنوع مناطق گردشگری و وجود صنایع دستی متنوع در استان، گفت: گردشگری دریایی یکی از ظرفیت‌های مهم هرمزگان است و می توان فعالیت خوبی در این زمینه داشت.

همتی با اشاره به ظرفیت‌های هرمزگان در بخشهای معادن، نفت و گاز، افزود: از این نظر نیز هرمزگان با کشور نروژ شباهت‌هایی دارد و می‌تواند در این زمینه‌ها محل خوبی برای سرمایه گذاری‌ و همکاری های مشترک میان دو کشور باشد.

کد خبر 466203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha