چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در برخی رسانه‌ها عنوان شده که اکنون گوجه کیلویی ۲۰ هزار تومان است درحالی که چنین مطلبی دقیق نیست و با وجود اینکه قیمت این محصول افزایش یافته، اما نباید از ۸ تا ۹ هزار تومان بیش‌تر باشد.

گوجه فرنگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی‌رضا محمدی نیک‌پور درباره علت افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار، اظهار کرد: علت اصلی افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار در این بازه زمانی، پایان فصل برداشت محصول در زمین‌های کشاورزی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برداشت گوجه‌فرنگی در مزارع استان به پایان رسیده است. محصولاتی که وارد بازار می‌شود اکثراً تولیدات گلخانه‌ای و محصولات تولیدی جنوب و مناطق گرمسیر کشور است. با توجه به این‌که حجم گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای کم بوده و برداشت محصولات جنوب کشور به حداکثر مقدار خود نرسیده است، قیمت گوجه‌فرنگی افزایش پیدا کرده است.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: آنچه برخی علت افزایش قیمت گوجه‌فرنگی را به افزایش قیمت بنزین، قاچاق یا احتکار این محصول نسبت می‌دهند درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: در برخی رسانه‌ها عنوان شده که اکنون گوجه کیلویی ۲۰ هزار تومان است درحالی که چنین مطلبی دقیق نیست و با وجود اینکه قیمت این محصول افزایش یافته، اما نباید از ۸ تا ۹ هزار تومان بیش‌تر باشد، این در حالی است که در حال حاضر گوجه‌فرنگی در میادین میوه و تره‌بار مشهد حتی با قیمت ۴ هزار تومان هم به فروش می‌رسد.

نیک‌پور با اشاره به زمان کاهش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار، یادآور شد: پایین آمدن قیمت گوجه‌فرنگی در در این بازه زمانی منوط به ورود محصولات جنوب کشور به بازار است و با توجه به عرف سالانه از چند روز آینده برداشت محصول افزایش می‌یاید و قیمت‌ها کاهشی می‌شود.

وی تأکید کرد: باید توجه داشت هرساله در این برهه زمانی با توجه به پایان برداشت گوجه‌فرنگی و آغاز نشدن برداشت گوجه‌فرنگی جنوب، به دلیل کاهش عرضه محصول شاهد افزایش قیمت در بازار به صورت مقطعی هستیم.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به نقش صادرات این محصول در افزایش قیمت آن، گفت: با توجه به پایان فصل برداشت گوجه‌فرنگی در استان، تولیدی در استان وجود ندارد که صادرات آن مطرح باشد. با این وجود ممکن است از تولیدات جنوب کشور صادراتی صورت گیرد که اطلاع دقیقی از مقدار نقش آن در افزایش قیمت این محصول وجود ندارد.

کد خبر 466057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha