دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

برداشت محصول گوجه فرنگی از اراضی کشاورزی پارسیان در غرب استان هرمزگان طی هفته جاری آغاز شده است و طبق نظر کارشناسان این محصول هفته آینده وارد بازار مصرف خواهد شد و تا پایان دی ماه سال جاری تولید این محصول به اوج خود خواهد رسید.  

 خواصی از گوجه فرنگی که نمی‌دانستید

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر زراعت جهادکشاورزی هرمزگان دوشنبه  چهارم آذر در جمع خبرنگاران گفت: هم‌زمان با آغاز سال زراعی جاری، بیش از ۱۱هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان زیر کشت محصول گوجه فرنگی قرار گرفت که پیش‌بینی می‌شود ۶۰۰ هزار تن از این محصول برداشت شود.  

رضا امیری‌زاده با اشاره به این‌که تولیدات این محصول در شهرهای رودان، میناب، بندرخمیر و پارسیان بوده افزود: ارقام بذر کشت شده گوجه فرنگی شامل، سانسید، وارفام، مالکوم، الیسا، آتنا، ۸۳۲۰ است.  

وی بیان کرد: بازار هدف محصول زراعی گوجه فرنگی نیز برای مصرف داخل کشور شامل، استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، اهواز و تبریز است و به کشورهای افغانستان، آسیای میانه و عراق صادر می‌شود.  

مدیر زراعت جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: به طور متوسط از سطح هر هکتار محصول زیر کشت ۵۰ تن گوجه فرنگی برداشت شود که ۵۰ هزار تن نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.  

امیری‌زاده خاطر نشان کرد: هرمزگان در مدت کشت این محصول (از مهرماه لغایت دی ماه سال جاری) توانسته رتبه اول تولید گوجه فرنگی را به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی به خود اختصاص دهد.  

کد خبر 465489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha