گرفتن پول در ازای تحویل جنازه کشته‌شدگان در اعتراضات اخیر ادعایی است که از سوی برخی فعالان مجازی مطرح شده است.

اعتراضات بنزینی

به گزارش همشهری آنلاین، برادر یکی از این افراد کشته شده مدعی است که حدود ۸۰ میلیون تومان از خانواده وی در ازای تحویل جسد درخواست شده است؛ برخی نیز رقم ۴۰ میلیون تومان را مطرح کرده‌اند.  این بحث‌ها که در روزهای اخیر در فضای مجازی بیشتر دیده می‌شد، واکنش چهره‌های سیاسی کشور را بر انگیخته و موضوع به مجلس هم کشیده شده است.

  • صادقی: خبر موثقی به دست ما نرسیده است

محمود صادقی عضو فراکسیون امید درباره بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر کشور و این‌که آیا برای پیگیری اتفاقات رخ داده تحقیق و تفحصی از سوی مجلس شورای اسلامی صورت خواهد گرفت یا خیر به ایلنا گفت: هنوز در تب و تاب و درون وقایع هستیم، البته بعضی از نمایندگان اظهار تمایل کردند که مسئولان ذیربط برای پاسخ‌گویی درباره حوادث اخیر و آخرین وضعیت بازداشت‌شدگان به مجلس بیایند.

محمود صادقی درباره این‌که برخی عنوان می‌کنند به خانواده‌ها گفته می‌شود برای گرفتن اجساد باید پول وازیر کنند، عنوان کرد: تاکنون خبر موثقی در این زمینه به دست ما نرسیده و در فضای مجازی مطالبی با این عنوان مشاهده کردیم. اگر خانواده‌ها و اشخاص مطلع در این رابطه وجود دارند موضوع را به ما بیان کنند.

فرماندار شهرستان بهارستان استان تهران هم در این باره گفت: نه تنها هیچ پولی از خانواده کشته شدگان دریافت نمی‌شود بلکه اگر خانواده این کشته‌شدگان هم توان مالی ضعیفی داشته باشند و برای ما این مساله محرز شود، به آنها کمک خواهیم کرد.

مجتبی خانجانی در گفت‌وگو با ایلنا درباره شایعه تحویل پیکر کشته شدگان حوادث در ازای دریافت مبلغ پول توسط نهادهای مربوطه، گفت: گزارش و نامه‌ای درباره یکی از کشته‌شدگان به دست من رسیده که به واسطه وضعیت ضعیف خانواده او باید به آنها کمک شود که به اداره بهزیستی شهرستان دستور پیگیری وضعیت خانواده‌اش و کمک مالی به آنها را صادر کردم.

وی تصریح‌کرد: بنابراین نه تنها هزینه کفن و دفنی در کار نیست بلکه به افرادی که نیاز به کمک دارند به اداره بهزیستی گفته‌ایم بروند و رسیدگی کنند.

  • تکذیب خبر از سوی معاون استاندار خوزستان

حبیب‌الله آصفی، معاون امنیتی استاندار خوزستان نیز درباره شایعه گرفتن پول و حق تیر برای تحویل اجساد معترضان به خانواده‌های آنها از سوی برخی‌نهادها، گفت: این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم و تاکنون چیزی درباره آن نشنیده‌ام و کذب محض است.

وی اضافه کرد: این قضیه با عقل جور درنمی‌آید و من آن را رد می‌کنم.

کد خبر 465752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha