رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام بیش از ۳۹ هزار بازرسی از واحدهای صنفی این استان خبر داد و گفت: واحدهای صنفی و خدماتی از هرگونه افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها خودداری کنند.

بازرسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، بهروز اسودی پیش از ظهر امروز در دومین جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار استان سمنان که در استانداری برگزار شد، از انجام بیش از ۳۹ هزار بازرسی از واحدهای صنفی این استان طی هشت ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با هرگونه تخلف صنفی برخورد جدی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: در هشت ماه گذشته و طی بازرسی‌ صورت گرفته از واحدهای صنفی این استان، تعداد سه هزار و ۲۴۵ مورد تخلف محرز شده است.

اسودی با اشاره به تشدید بازرسی‌ها در این ایام افزود: از ابتدای امسال تاکنون به‌منظور پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به‌ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی این استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها افزون بر ۳۹ هزار و ۱۸۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در قالب اجرای طرح‌های مختلف انجام گرفته است.

  • تشکیل ۲۷۴۲ فقره پرونده تخلف صنفی در سمنان

وی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به‌صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است، تعداد دو هزار و ۷۴۲ فقره  پرونده تخلف تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق ... به ارزش ریالی بالغ‌بر ۱۸۹ میلیارد و ۲۲۹ میلیون ریال کشف و پرونده تمام متخلفان جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

اسودی خاطرنشان کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امیدآفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه‌های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی در شرایط کنونی و تأکید مؤکد بر توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی کشور در جهت تهیه کالاهای اساسی و نیز پر بودن انبارهای استراتژیک از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

  • خودداری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها در سمنان

وی تأکید کرد: با توجه به افزایش قیمت سوخت، هیچ دلیل کارشناسی برای افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم به دلیل افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و به واحدهای صنفی و خدماتی اخطار می‌شود از هرگونه افزایش غیرمنطقی قیمت در حوزه کالا و خدمات به‌طور جدی خودداری کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و ۶۲۵ مورد شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز ادارات و نمایندگی‌های شهرستان‌های تابعه اخذ شده است.

اسودی تأکید کرد: مردم شماره ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان را به خاطر بسپارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق، فروش اجباری کالا و خدمات، عدم درج قیمت و ... را به این سامانه ارتباطی اطلاع دهند.

کد خبر 465678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha