مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۳۳۷ دانش آموز دوره ابتدایی خراسان شمالی، سال تحصیلی جاری در کلاس درس حضور نیافته و از تحصیل بازمانده‌اند.

دانش آموز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس سعیدی سه‌شنبه ۵ آذر اظهار داشت: امسال یکهزار و ۱۹۰ دانش آموز دوره ابتدایی استان، بازمانده از تحصیل اعلام شدند که در بررسی‌ها پیگیری‌های انجام شده، شماری از آنان جذب و شماری هم هنوز شناسایی نشده و نشانی سکونت از آنان در دست نیست.

سعیدی گفت: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد از این تعداد، ۲۹۶ دانش آموز مشغول به تحصیل هستند و ۲۷۶ نفر هم در آموزش و پرورش استثنایی استان پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۲ نفر از دانش آموزان ابتدایی خراسان شمالی به سایراستان های کشور مهاجرت کرده و ۹ نفر هم به خارج از کشور رفته‌اند خاطرنشان کرد: چهار نفر از دانش‌آموزان ابتدایی، به علت بیماری صعب العلاج از حضور در کلاس درس بازمانده‌اند و اشتغال به کار، علت ترک تحصیل سه نفر از این دانش‌آموزان شده است.  

سعیدی افزود: ۴۳ نفر از دانش‌آموزان بدون سرپرست و یا داشتن سرپرست بد، نتوانسته اند در مدارس حضور یابند و علت ترک تحصیل ۱۳ نفر هم ازدواج زودهنگام بوده است.

وی با بیان این‌که ۶ نفر از دانش آموزان ابتدایی استان، در مدارس دینی و حوزوی جذب شده‌اند اظهار داشت: ۸۳ نفر از دانش آموزان فوت کرده اند و ۸۶ نفر از دانش‌آموزان به علت‌هایی ترک تحصیل کرده اند و ۲۵۱ نفر هم هنوز شناسایی نشده و آدرسی از آنان در دست نیست.

سعیدی افزود: بیشترین تعداد بازماندگان از تحصیل مربوط به بجنورد با ۴۴۹ نفر و کمترین هم مربوط به شهرستان گرمه با هشت نفر به ثبت رسیده است.  

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در باره بازماندگان از تحصیل در دوره متوسطه اول گفت: سال تحصیلی جاری،  ۷۷۵ نفر از دانش آموزان متوسطه اول از حضور در کلاس های درس بازمانده اند که ۳۷۹ نفر در پایه هفتم و ۳۹۶ نفر در پایه هشتم هستند.  

وی اظهار داشت: اشتغال به کار، ازدواج دختران، داشتن سرپرست بد، فقرمالی و مشکلات اقتصادی خانواده ها، مخالفت خانواده‌ها برای ادامه تحصیل در مدرسه مختلط از مهم ترین علت بازماندن از تحصیل دانش آموزان استان است.

سعیدی با اشاره به این‌که امسال هزار و ۶۸۰ نفر در رشته نظری، متوسطه دوم ترک تحصیل کرده‌اند گفت: از این تعداد ۵۰۱ نفر در مدارس حوزوی جذب شده‌اند،  هزار و ۱۱۲ نفر ترک تحصیل کرده‌اند و علت بازماندن ۶۴ دانش آموز هم سایر موارد بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: تلاش داریم تا دانش آموزان لازم التعلیم دوره ابتدایی در کلاس های درس جذب شوند و در این باره حمایت‌های لازم از طرف سایر نهادها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، کمیته امداد(ره) و دستگاه قضا انجام می‌شود.  

در خراسان شمالی ۱۸۰ هزار دانش آموز زیر نظر ۱۴ هزار معلم در بیش از ۲ هزار باب مدرسه مشغول به تحصیل هستند.  

کد خبر 465562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha