طمدیر آموزش و پرورش تکاب گفت: ۸۲ دختر بازمانده از تحصیل در روستاهای این شهرستان پس از شناسایی، جذب شده و به چرخه آموزش بازگشتند.  

بازمانده از تحصیل

حمید علی‌نیا روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال گذشته تاکنون ۱۸۷ دختر بازمانده از تحصیل در روستاهای «گوی‌آغاج»، «احمدآباد سفلی»، «قزقاپان سنگ» و «چوپلو» از توابع بخش تخت سلیمان تکاب شناسایی شدند که به‌علت فقر، مشکلات مالی خانواده و ناتوانی جسمی قادر به تحصیل نبودند.  

وی با بیان اینکه سایر دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در این شهرستان نیز در مراحل بعدی وارد چرخه آموزش خواهند شد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش طرح شناسایی و جذب دختران زیر ۱۸ سال بازمانده از تحصیل را به‌طور جدی اجرا می‌کند و در تکاب نیز این طرح پیشرفت مطلوب و فرآیند موفقیت‌آمیزی دارد.  

مدیر آموزش و پرورش تکاب بیان کرد: دانش‌آموزان دختر بازمانده از تحصیل که در قالب این طرح شناسایی و جذب شده‌اند در مدارس عادی مشغول به تحصیل می‌شوند.  

«علی‌نیا»، ادامه داد: هم‌اینک طرح شناسایی و جذب دختران بازمانده از تحصیل به‌ صورت خانه به خانه در روستاهای پرجمعیت تکاب اجرا می‌شود و سپس در روستاهای با تراکم جمعیتی کمتر اجرا خواهد شد.  

وی گفت: امسال همچنین مدارس ۱۷ روستای تکاب با ۳۱ میلیارد ریال هزینه به سامانه گرمایشی استاندار مجهز شده و بخاری‌های نفتی از این مدارس جمع‌آوری شده‌است.  

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و ۱۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند؛ این شهرستان ۱۵۰ واحد آموزشی از جمله چهار باب مدرسه شبانه‌روزی برای اسکان و تحصیل دانش‌آموزان روستایی دارد و یک باب مدرسه شبانه‌روزی دیگر نیز در این شهرستان هم‌اکنون در حال احداث است.  

کد خبر 464870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha