یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

در سال تحصیلی جدید ۱۲میلیون‌و۱۷۲ هزارو۷۲۸ دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند اما براساس آمار آموزش و پرورش بیش از ۴۰۰هزار دانش‌آموز هنوز در هیچ مدرسه‌ای ثبت‌نام نکرده‌اند؛ هرچند به قول معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش این تعداد تا اول مهر برای ثبت‌نام در مدارس فرصت دارند.

دانش آموزان - مدرسه

علي زرافشان درخصوص آمار دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصيلي كه هنوز در هيچ مدرسه‌اي ثبت‌نام نكرده‌اند، گفت:‌ در دوره ابتدايي نسبت به سال گذشته 13هزار نفر ثبت‌نام نكرده‌اند كه با توجه به بحث انجام تست سنجش سلامت براي ثبت‌نام دانش‌آموزان كلاس‌اولي و بحث خانواده‌هايي كه براي ثبت‌نام فرزندشان حتماً بايد با آنها تماس گرفته شود، مي‌توان گفت كه شرايط ثبت‌نام در دوره ابتدايي خوب است.

در دوره متوسطه نيز 68هزار نفرثبت‌نام نكرده‌اند كه به‌گفته زرافشان اين تعداد ثبت‌نام نشده در دوره متوسطه چندان زياد نيست و وقتي در 32 استان كشور تقسيم مي‌شود، عدد قابل توجهي نخواهد بود.

در دوره متوسطه دوم نيز 400هزار نفر ثبت‌نام نكرده‌اند. به گفته وي علت عدم‌ثبت‌نام 400هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم اين است كه در اين دوره هنوز تعداد زيادي از دانش‌آموزان ثبت‌نام نكرده‌اند و در تلاش هستند تا در مدارس نمونه دولتي، شاهد و تيزهوشان ثبت‌نام كنند. در معاونت آموزش متوسطه هرروز تعدادي مراجعه‌كننده داريم كه متقاضي ثبت‌نام در مدارس خاص هستند. تعدادي از ثبت‌نام نشده‌ها نيز دانش‌آموزان تجديدي هستند كه نتايج آنها تازه اعلام شده و بايد در مدارس ثبت‌نام كنند. گروه ديگر، دانش‌آموزاني هستند كه بايد رشته تحصيلي خود را انتخاب كنند و تعداد ديگر افرادي هستند كه شرايط مكاني آنها براي ثبت‌نام هنوز مشخص نيست و در حال جابه‌جايي محل زندگي خود هستند.

زرافشان گفت: چون ثبت‌نام تا اول مهر ادامه دارد الان نمي‌توانيم بگوييم اين افراد بازمانده از تحصيل هستند و وقتي اول مهر آمد جمعيتي را كه سن آنها در دوره اول متوسطه قرار دارد و بايد به پايه هفتم و هشتم وارد شوند دريافت مي‌كنيم و آن را با تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در مدارس بررسي مي‌كنيم و اگر همه دانش‌آموزان ثبت‌نام نكرده باشند آن‌وقت بازمانده از تحصيل داريم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درخصوص هزينه‌هاي اين وزارتخانه با آغاز سال تحصيلي اظهار داشت: اگر بودجه آموزش و پرورش را به روزهاي مفيد تقسيم كنيم هر روز براي آموزش و پرورش 100ميليارد تومان هزينه دارد و اگر يك روز آموزش را از دست بدهيم 100ميليارد پول از دست داده‌ايم. تأكيد وزير آموزش و پرورش بر اين است كه از هرروز آموزشي و به‌ويژه اول مهر استفاده كامل شود؛ يعني در روز اول مهر تمام مدارس باز بوده، معلمان سر كلاس درس باشند و تدريس‌ها آغاز شود.

 

کد خبر 272531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha