سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ روز نهم دسامبر درباره محروم شدن احتمالی ورزش روسیه از حضور در بازی‌های المپیک تابستانی توکیو ۲۰۲۰ تصمیم می‌گیرد.

سازمان جهاني مبارزه با دوپينگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، تهدید وادا این‌بار جدی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد و شاید باعث شود همه ورزشکاران روسیه دست‌کم برای چهار سال از حضور در تمام رقابت‌های بین‌المللی و جهانی محروم شوند. گزارش سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ نشان می‌دهد چند مورد مثبت آزمایش دوپینگ ورزشکاران روس از پرونده‌ای که ماموران وادا ژانویه امسال از آزمایشگاهی در مسکو گرفتند، حذف شده است.

اگر کمیته اجرایی روز ۹ دسامبر امسال این گزارش را تایید کند، کاروان ورزش روسیه قطعا بازی‌های المپیک تابستانی توکیو را از دست می‌دهد. محروم کردن تمام ورزشکاران روس از حضور در میدان‌های بین‌المللی و جهانی، جلوگیری از حضور مقام‌های ورزش روسیه در رویدادهای رسمی در چهار سال آینده و برافراشته نشدن پرچم روسیه در رقابت‌های مهم بین‌المللی و جهانی از دیگر پیامدهای محروم شدن احتمالی ورزش روسیه است.

روسیه زمستان گذشته هم از حضور در المپیک زمستانی در پیونگ‌چانگ در کره‌جنوبی محروم شده بود اما کمیته بین‌المللی المپیک اجازه داد یک کارون ورزشی ۱۶۸ نفری از این کشور زیر پرچم ورزشکاران المپیکی روسیه در این بازی‌ها شرکت کند. به نظر می‌رسید همین سیاست هم درباره ورزشکاران روس در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اجرا شود به شرط اینکه هر ورزشکار پیش از حضور در بازی‌ها ثابت کند از قوانین و آیین‌نامه‌های وادا سرپیچی نکرده است.

گرچه به نظر می‌رسد حتی با وجود اعمال چهار سال محرومیت، فوتبال روسیه بتواند سال آینده میزبان چهار بازی از رقابت‌های قهرمانی اروپا در سنت‌پترزبورگ باشد. یورو یک رقابت منطقه‌ای است و بازیکنان روسیه حتی اگر از حضور در رقابت‌های جهانی محروم شوند، می‌توانند در یورو ۲۰۲۰ برای تیم ملی فوتبال روسیه بازی کنند. پیش‌تر تصور می‌شد اگر روسیه از حضور در یورو محروم شود، اسکاتلند جای این تیم را می‌گیرد.

سه سال پیش، پروفسور ریچارد مک‌لارن (استاد حقوق در کانادا) اعلام کرد بیش از هزار ورزشکار روسیه در دست‌کم ۳۰ رشته ورزشی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ از دوپینگ سازمان‌یافته و زیر نظر مقام‌های رسمی ورزش این کشور بهره برده‌اند. به گفته مک‌لارن، وزیر ورزش روسیه، مقام‌های اطلاعاتی و آژانس ضددوپینگ روسیه در یک رشته اقدام سازمان‌یافته ورزشکاران بازی‌های المپیک زمستانی و تابستانی و پارالمپیک را به دوپینگ آلوده کرده‌اند.

کد خبر 465560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha