مسیر رودخانه کن برای عبور بهتر و روان تر آب بهسازی شد تا درصورت بارش برف و باران و احتمال طغیان رودخانه، خطری جان شهروندان را تهدید نکند.

رودخانه کن

همشهری آنلاین- ثریا روزبهانی : «ابراهیم عسگری» دهیار روستای سولقان می گوید: «کنترل مسیر حرکت آب رودخانه و پاکسازی آن بـه میزان زیادی قـدرت سـیلاب را در زمان طغیان کـاهش می دهد. همچنــین بازدیــد و نظــارت دقیق از مــسیر رودخانه برای شناخت نقاط آسیب پـذیر و مرمت محـل هـای بریـدگی، شکاف ها و فرسـودگی ها در دیـواره هـای سیل بندها و خاکریزها اقدامی ضـروری است. در همین زمینه قبل از شروع بارندگی ها، تنه‌های درخت که در مسیر رودخانه افتاده بود با نظارت دهیاری جمع‌آوری شد. اگر این تنه و شاخه ها کنار هم جمع شوند یک سد به وجود می‌آورند که بعد از ۲، ‌۳ دقیقه راه آب را مسدود می کنند. از این رو سنگ های بزرگ داخل رودخانه توسط ۲ بیل مکانیکی، خرد و مسیر عبور آب یکنواخت می شود. چون یکدست شدن مسیر از انحراف آب رودخانه کن و تخریب دیوارهای حائل و نگهدارنده جاده جلوگیری می کند. »

رودخانه کن یکی از مهم‌ترین منابع آبی پایتخت است و نقش غیرقابل انکاری در تغذیه سفره‌های زیرزمینی، کیفیت آب و وضعیت هوا و محیط‌زیست محله‌های غرب تهران دارد و طغیان این رودخانه احتمال وقوع سیلاب در روستاها و مناطق کوهستانی حریم تهران از جمله کوهسار، کن و سولقان، فرحزاد و روستاهای حریم مناطق ۵ و ۲۲ را به دنبال خواهد داشت.این رودخانه با ۹۵ کیلومتر طول از ارتفاعات شمال غرب سرچشمه می گیرد و از مناطق ۵، ۲۲، ۲۱، ۹ و ۱۸ می‌گذرد و به سمت دریاچه قم ادامه مسیر می‌دهد.

کد خبر 464912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha