معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از نامشخص بودن تعداد دانشجویان بازداشتی در حوادث اخیر خبر داد و گفت که بیشتر آنها بیرون از دانشگاه دستگیر شده‌اند.

تجمع دانشگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره تعداد دانشجویان بازداشت شده در اعتراضات اخیر گفت: ما تعداد دقیق دانشجویان بازداشت‌شده را نمی‌دانیم، زیرا تعداد آنها در حال کم و زیاد شدن بوده است اما با بیشتر افراد بازداشتی صحبت شده و بر اساس اطلاعاتی که داریم، تا روز چهارشنبه ۲۹ آبان‌ماه آزاد شده‌اند.

غفاری ادامه داد: بازداشت‌ها در داخل دانشگاه‌ها اتفاق نیفتاده و بیشتر بیرون از آنجا بوده است. البته در این میان با یک‌سری از افراد هم با هدف پیشگیری کردن صحبت شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشخص شده دانشجویان توسط چه نهادی بازداشت شده‌اند، بیان کرد: خیر، مشخص نیست، زیرا نهادهای مختلفی بوده‌اند. اما معمولا نهادهای امنیتی اقدام می‌کنند و طبیعتا جایی غیر از نهاد امنیتی به این مسائل ورود پیدا نمی‎کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: خیلی از دانشجویانی که در این درگیری‌ها توسط نیروهای امنیتی جمع‌آوری شده بودند، با آنها گفت‌وگو شد و سپس آزاد شدند و اصلا به مرحله بازداشت نرسیدند. البته برخی هم بودند که اصلا بازداشت نشدند و فقط در مورد آنها حدس و گمان‌ها پخش شده است.

وی درباره وصل بودن اینترنت در دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبایی اظهار کرد: اکنون اینترنت داخلی دانشگاه‌ها وصل است، البته قطع هم نشده بود. من در دانشگاه تهران اکانت دارم و با مشکل قطع بودن اینترنت مواجه نشده‌ام.

غفاری در پاسخ به این سوال که آیا تماس‌های تهدیدآمیز با دانشجویان صحت دارد، گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم و باید از آنها که این را گفته‌اند سوال کرد. به طور کل، مسائلی که مطرح می‌شود به آن شدت و حدتی نیست که دانشجویان می‌‎گویند. گاهی اوقات خود دانشجویان می‌گویند چند نفر بازداشت شدند اما زمانی که ما با آن افراد تماس می‌گیریم، می‌بینیم که اصلا چنین چیزی نبوده است. بنابراین خیلی از این صحبت‌ها بر پایه حدس و گمان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تاکید کرد: طبق صحبت‌ها و تماس‌هایی که وزیر علوم در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با مجموعه‌‎های دانشگاهی داشته‌اند، مقرر شده است مسائل مربوط به دانشجویان و گزارش‌های رسیده را خودشان در داخل دانشگاه پیگیری کنند. در واقع اگر دانشگاه‌ها لازم دانستند، این مسائل را در کمیته‌های انضباطی دنبال کنند تا به مرحله دادگاه و محاکمه نرسد.

کد خبر 464791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha