معاون فرهنگی وزارت علوم درباره الزامات فعالیت‌های سیاسی دانشگاه‌ها در آستانه انتخابات مجلس گفت: باید عدالت در زمینه اختصاص تریبون‌ و فضا به کاندیداها توسط دانشگاه‌ها رعایت شود.

غلامرضا غفاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  گفت: برای برنامه‌ریزی ‌در خصوص ۱۶ آذر (روز دانشجو) و انتخابات، نشست‌هایی را با معاونین دانشگاه‌ها برگزار کردیم و تلاش داریم این نشست‌ها همچنان ادامه داشته باشد. این نشست‌ها با این هدف برگزار می‌شود که از فضاهای دانشگاه‌ها به بهترین نحو استفاده شود.

وی افزود: طبیعتا تشکل‌های دانشجویی درخواست‌هایی را به مناسبت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین ۱۶ آذر خواهند داشت. ما به دانشگاه‌ها تاکید کرده‌ایم که همراهی و همکاری لازم را با این درخواست‌ها انجام دهند و در عین حال توجه داشته باشند که برنامه‌ها در چارچوب‌های قانونی اجرا شوند.

معاون فرهنگی وزیر علوم بر نبود محدودیت برای فعالیت‌های دانشجویان در روز دانشجو تاکید کرد و گفت که از تمامی فعالیت‌ها در این زمینه، مشروط به قرار داشتن در چارچوب قواعد و مقررات، حمایت خواهد شد.

غفاری اظهار کرد: آیین‌نامه‌ای که در خصوص تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی وجود دارد، باید در دانشگاه‌ها اجرایی شود. در این آیین‌نامه‌ حد و حدود فعالیت‌ها در این زمینه مشخص شده است. همچنین، باید عدالت در زمینه اختصاص تریبون‌ و فضا به کاندیداها توسط دانشگاه‌ها رعایت شود.

معاون فرهنگی وزیر علوم با تاکید بر این‌که محدودیتی در انجام فعالیت‌های دانشجویان هم‌زمان با آغاز برنامه‌های روز دانشجو وجود ندارد، گفت: ما از تمام فعالیت‌هایی که در چارچوب مقررات و قواعد تعیین‌شده صورت بگیرد، حمایت خواهیم کرد. 

کد خبر 464378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha