معاون فرهنگی وزارت علوم درباره الزامات فعالیت‌های سیاسی دانشگاه‌ها در آستانه انتخابات مجلس گفت: باید عدالت در زمینه اختصاص تریبون‌ و فضا به کاندیداها توسط دانشگاه‌ها رعایت شود.

غلامرضا غفاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  گفت: برای برنامه‌ریزی ‌در خصوص ۱۶ آذر (روز دانشجو) و انتخابات، نشست‌هایی را با معاونین دانشگاه‌ها برگزار کردیم و تلاش داریم این نشست‌ها همچنان ادامه داشته باشد. این نشست‌ها با این هدف برگزار می‌شود که از فضاهای دانشگاه‌ها به بهترین نحو استفاده شود.

وی افزود: طبیعتا تشکل‌های دانشجویی درخواست‌هایی را به مناسبت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین ۱۶ آذر خواهند داشت. ما به دانشگاه‌ها تاکید کرده‌ایم که همراهی و همکاری لازم را با این درخواست‌ها انجام دهند و در عین حال توجه داشته باشند که برنامه‌ها در چارچوب‌های قانونی اجرا شوند.

معاون فرهنگی وزیر علوم بر نبود محدودیت برای فعالیت‌های دانشجویان در روز دانشجو تاکید کرد و گفت که از تمامی فعالیت‌ها در این زمینه، مشروط به قرار داشتن در چارچوب قواعد و مقررات، حمایت خواهد شد.

غفاری اظهار کرد: آیین‌نامه‌ای که در خصوص تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی وجود دارد، باید در دانشگاه‌ها اجرایی شود. در این آیین‌نامه‌ حد و حدود فعالیت‌ها در این زمینه مشخص شده است. همچنین، باید عدالت در زمینه اختصاص تریبون‌ و فضا به کاندیداها توسط دانشگاه‌ها رعایت شود.

معاون فرهنگی وزیر علوم با تاکید بر این‌که محدودیتی در انجام فعالیت‌های دانشجویان هم‌زمان با آغاز برنامه‌های روز دانشجو وجود ندارد، گفت: ما از تمام فعالیت‌هایی که در چارچوب مقررات و قواعد تعیین‌شده صورت بگیرد، حمایت خواهیم کرد. 

کد خبر 464378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha